کودکان فلسطینی سالهاست از هجمه گسترده ای از خشونت ها ،‌ تهدیدات و سرکوب ها تسط نیروهای اسرائیلی رنج می برند .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه الجزیره ؛ این شبکه در پایگاه اینترنتی خود مقاله ای به قلم " برد پارکر "‌ منتشر کرد و نوشت : فاخر زاید , مرد 47 ساله فلسطینی و ساکن شهر بیتونیا در بلوک غرب اشغال شده است . منطقه سکونت وی در نزدیکی زندان نظامی "عوفر" اسرائیل بوده که مردم  آن تقریب بطور دائمی تظاهرات های اعتراض آمیز علیه صهیونیستها برگزار میکنند . در تاریخ 15 مه , هنگامی که جوانان فلسطینی در مقابل خانه وی با نیروهای اسرائیلی درگیر شده بودند مشاهده کرد که نظامیان به سمت دو جوان شلیک و آنها را به قتل رساندند . 

علاوه بر مشاهده عینی زاید , فیلم دوربین های امنیتی نشان میدهد که ندیم نواره 17 ساله و محمد ابوداهر 16 ساله توسط نظامیان اسرائیلی کشته شدند . همین فیلم ویدئویی باعث شد دولت باراک اوباما وادار شود در تماس با مقامات تل آویو از آنان بخواهد تا بررسی های جدی برای شفافیت موضوع قتل این دو جوان فلسطینی انجام گیرد . 

همچنین کمیسیونر عالی حقوق بشر در سازمان ملل نیز که به احتمال فراوان قتل این دو فلسطینی تحت قوانین بین المللی " قتل عمد " و خارج از روند قضایی بوده است . دیده بان حقوق بشر نیز اخیرا اعلام کرد که این قتل یک " جنایت جنگی " آشکار به شمار می آید . 

علیرغم این محکومیت ها علیه جنایات جنگی رژیم اسرائیل و با وجود هجمه گسترده ای از انتقادات بین المللی درباره استفاده بی حد تل آویو از نظامیان علیه شهروندان فلسطینی , مقامات این رژیم اعلام کردند که در آینده بررسی های شفاف و جدی در این باره انجام خواهد گرفت . در عوض یک ماه پس از وقوع این جنایت , مقامات اسرائیلی اقداماتی برای بی اعتبار جلوه دادن خانواده های قربانیان و تهدید و ارعاب شاهدان انجام دادند  .

ارعاب و بازداشت های خودسرانه
در تاریخ 17 ژوئیه ساعت 4 صبح چهار خودروی ارتش اسرائیل با 20 نظامی مسلح به منزل مسکونی فاخر حمله کرده و وی را بدون ارائه دلیل و اتهام بازداشت کردند . تل آویو بجای اینکه از وی درباره جزئیات حادثه قتل دو جوان فلسطینی بعنوان شاهد حادثه بازجویی کنند وی را در اتاقی انفرادی و تحت محاصره توسط چندین افسر مسلح در زندان نظامی " عوفر " زندانی کردند .

در زندان نظامیان اسرائیلی به ارعاب زاید و خانواده وی پرداخته و تهدید کردند که چنانچه آنچه از روز حادثه قتل دو جوان فلسطینی مشاهده کرده , بازگو کند کشته خواهد شد . آنها همچنین فیلم ویدئویی ضبط شده در 24 ساعت وقوع حادثه که توسط دوربین های امنیتی گرفته شده , باز زور از وی گرفتند . 

الجزیره همچنین نوشت : مقامات اسرائیلی مکررا اعلام می کنند که هیچگونه شلیکی از اسلحه های نظامیان این رژیم در تاریخ 15 مه ( روز حادثه ) شلیک نشده و تنها گلوله های ساچمه ای و گاز اشک آور استفاده شده است . اما اظهارات شاهدان عینی ،‌فیلم ویدئویی دوربین امنیتی و مدارک قانونی نشان میدهد که این گفته ها از سوی مقامات تل آویو صحت ندارد . 

گفتنی است کالبد شکافی انجام گرفته بر روی بدن "ندیم نواره" در موسسه پزشکی قانونی در دانشگاه قدس بخوبی نشان میدهد که علت مرگ وی گلوله اسلحه گرم بوده است . 

در انتهای این مقاله آمده است :‌ نکته جالب اینکه در هفته های پس از این جنایت میزان نظارت ها و بازرسی های نظامی ارتش اسرائیل در میان شهروندان فلسطینی به شدت افزایش یافته است . مرگ ندیم و محمد با افزایش بی سابقه خشونت علیه فلسطینیان همراه بود که در این درگیری ها نیز دهها جوان  و نوجوان فلسطینی زخمی شدند .

در 23 مه ،‌ محمد 16 ساله در غزه که به همراه برادرش در 150 متری مرز حصاری حضور داشت با گلوله سلاح گرم توسط سربازان اسرائیلی کشته شد . در هبرون در بلوک غرب نیز یازان 15 ساله به ضرب گلوله فلزی یک سرباز اسرائیلی کشته شد . 

به گزارش رسانه ها دو نوجوان نیز در بمباران اخیر اسرائیل در شهر هبرون به شهادت رسیدند . این سیاست مربوط به این هفته ها و ماههای اخیر نیست بلکه بیش از شش دهه تل آویو با استفاده از این روش توانسته بقای خود را ادامه دهد . در حقیقت خشونت ،‌جنایت ،‌سرکوب و قتل جزو اساس قوانین تشکیل رژیم اسرائیل می باشد .





انتهای پیام / 

برچسب ها: سیاست ، ارعاب ، سرکوب ، مصون ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار