تعاوني در كشور ما به ميزان 66 سال از سابقه برخوردار است پس به جا است تا در امر بهره وری به آن اعتماد شود .

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران بهره وری از مفاهیم علم اقتصاد و مدیریت است که به مقدار کالا و یا خدمات تولید شده در مقایسه با هر واحد از انرژی و یا کار هزینه شده بدون کاهش کیفیت گفته می شود .  این واژه آشنا در علم اقتصاد نزدیکی تنگاتنگ با تعاونی دارد .        

تعاوني در كشور ما به ميزان 66 سال از سابقه برخوردار است پس به جا است تا در امر بهره وری به آن اعتماد شود .

تعاوني‌ در ایران دو هدف عمده اقتصادي و اجتماعي را مدنظر دارند تا علاوه بر افزايش كارايي، اثربخش فعاليت‌ها و تأمين نياز ، رضايت اعضاء را حاصل نمايند. این هدف با تعریف بهره وری همگامی دارد .

این فعالیت اقتصادی  بدليل همفكري ، همكاري ، نظارت و كنترل بر امور ، نقشه بسیار جامع برای بهره وری است .

 بهره‌وري از مزيت‌هاي بسياري در ارتباط با توليد ، ايجاد اشتغال ، صادرات ، كاهش تورم ، شرايط توزيع درآمد و ارزش افزوده ، توسعه عدالت اجتماعي برخوردار است که همین ویژگی ها می تواند زمینه های توسعه بهره وری با تعاون را فراهم کند .

بسته به ثمربخشي قابل توجهي تعاون در ارتقاء بهره‌وري ملي و توسعه اقتصادي اجتماعي كشورها مورد استفاده از آن متفاوت خواهد بود .
 
 *ساماندهي بهره‌وری در بخش تعاون

ايجاد يك شبكه ارتباطاتي كارآمد و مؤثر بين كليه مخاطبان حركت بهره‌وري تضمين كننده و شرط لازم براي ارتقاء بهره‌وري در سطح بخش تعاون است. این طرح به روان‌سازي ارتباطات افقي در بين واحدهاي هم سطح و همتراز كمك مي‌كند.

در صورت ساماندهي وظايف کميته های بهره‌وري و تنظيم ارتباطات في مابين آنها انتظار مي‌رود كه نشر دانش و اطلاعات بهره‌وري در بين مبادله كنندگان آن به سرعت افزايش يافته و يك هم افزايي بالايي در اثر تعاملات حاصل گردد.

 اين «ساماندهي ارتباطي» مي‌بايستي به نحوي صورت گيرد كه آخرين يافته‌هاي مفيد بهره‌وري از متخصصان و عرضه كنندگان آنها در سريع‌ترين و مطمئن‌ترين شيوه ممكن به اتحاديه ها و شرکت های تعاونیها انتقال يابد و در جاي خود نيز در تصميمات وزارت تعاون تأثير معني داري بگذارد . بهره وری باید در کنار بخش تعاون باشد .

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار