در درگیری بین بوادییان و مسلمانان در میانمار دست‌کم دو نفر کشته شدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری فرانسه، در درگیری بین بوادییان و مسلمانان در میانمار دست‌کم دو نفر کشته شدند.

پلیس میانمار روز پنجشنبه اعلام کرد در درگیری‌های جدید بین بوداییان و مسلمانان در ماندالای در مرکز این کشور دست‌کم دو نفر کشته شدند.

یک مسئول پلیس ماندالای، دومین شهر بزرگ میانمار، که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری فرانسه گفت در خشونت‌هایی که پس از حمله به مغازه یک مسلمان در این شهر روی داد، دو نفر کشته شدند.

وی توضیحی در مورد هویت قربانیان و نحوه کشته شدن آنها نداد.

ناآرامی‌ها سه‌شنبه شب پس از آن آغاز شد که صدها بودایی به این فروشگاه که توسط مسلمانان اداره می شود، حمله کردند.

پلیس برای پراکندن این افراد که به سنگ، چماق و چاقو مجهز بودند، گلوله‌های پلاستیکی شلیک کرد.

روزنامه دولتی نیو لایت آو میانمار به نقل از زاو وین اونگ رئیس پلیس ماندالای نوشت پلیس در باره این آشوب‌ها تحقیق می کند و تدابیری بر ضد کسانی که در آن دست داشتند اتخاذ خواهد کرد.

موج خشونت‌ها بین بواییان و مسلمانان از سال 2012 میانمار را به لرزه درآورده است. این خشونت‌ها تاکنون بیش از 250 کشته بر جا گذاشته و بیش از 140 هزار نفر را که عمدتا مسلمان هستند آواره کرده است.

این ناآرامی‌ها لکه ننگی بر صفحه اصلاحاتی است که دولت تقریبا غیرنظامی میانمار از سه سال پیش آغازکرد.

خشونت‌ها بر ضد مسلمانان میانمار که دست‌کم چهار درصد جمعیت میانمار را تشکیل می دهند با تبلیغات منفی راهبان بودایی تندرو که تحریم مغازه‌های مسلمانان را خواستارند، همراه بوده است. این راهبان حتی تصویب قوانینی برای محدود کردن تغییر مذهب و ازدواج‌های بین مذهبی را خواستار شده‌اند.

انتهای پیام/
برچسب ها: درگیری ، بودائی ، مسلمان ، کشته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار