از یک قرن پیش "‌منطقه خاورمیانه "‌توسط قدرت های استعماری انگلیس و فرانسه بعنوان منطقه ای مطلوب تعیین و مورد نظر قرار گرفت .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  راشاتودی ؛ این شبکه در پایگاه اینترنتی خود در مقاله ای به قلم " په په اسکوبار " نوشت : این منطقه در فاصله کوتاهی به مرکزی برای آموزش و فعالیت تروریست ها تبدیل شده است . از دمشق گرفته تا تکریت و از موصل گرفته تا مرز عراق _ اردن مملو از تکفیری های سلفی تندرویی است که توسط برخی کشورهای غربی و عربی مسلح شده اند. 

با نگاهی به نقشه جغرافیایی ای که در اواسط جنگ جهانی اول در سال 1916 ترسیم شد می توان دریافت که اقداماتی که اکنون تروریستهای تکفیری – بعثی در عراق انجام میدهند و رویای خلافت در سر دارند , اتفاقی نیست . در این نقشه جغرافیایی به منطقه " کردستان بزرگ " نیز اشاره شده است . 

" عراق در حال تکه تکه شدن در برابر چشمان ماست و به نظر می رسد ایجاد یک " کردستان مستقل " یک نتیجه از پیش تعیین شده است . " این تحلیل باید از زبان یکی از تروریستهای بعثی تکفیری بیان شود در حالی که سخنان دروغگوترین صهیونیست تل آویو , آویگدور لیبرمن وزیرخارجه این رژیم است . 

لیبرمن در هفته گذشته بیش از هر فرد دیگری در اسرائیل از نام "دولت منطقه کردستان" استفاده کرده است ؛ منطقه ای که به ادعای اسرائیل تا خودمختار اداره می شود و به اسرائیل نیز نفت صادر می نماید ( این ادعا قویا از سوی مقامات کرد تکذیب شده است ) . 

بر هیچکس در خاورمیانه پوشیده نیست که اسرائیل و کردها از دهه 1960 روابط فراوانی در زمینه امور تجاری , نظامی و بین المللی دارند . اسرائیل همواره بر رسمیت دولت مستقل کردستان در خاورمیانه تاکید دارد . تعجبی ندارد که شیمون پرز , رییس سابق رژیم صهیونیستی به باراک اوباما , رییس جمهوری آمریکا می گوید : کردها به شکل عملی در حال تشکیل یک دولت مستقل دموکراتیک برای خود است . یکی از نشانه های این دموکراسی اعطای حقوق برابر به زنان در این منطقه است . 

داستان همیشگی که در رسانه های اسرائیلی شنیده می شود این است که "استقلال کردستان" به نفع اسرائیل است چرا که "کردها" عرب , فارس یا ترک نیستند . کردستان _ مخصوصا کردستان عراق _ از سوی تل آویو بعنوان موجودیتی غیرمتخاصم نسبت به تل آویو به شمار می آید که احساس همدردی چندانی با ظلم و ستمی که به فلسطینیان میشد , نداشتند . 

از دیدگاهی صرفا اسرائیلی , کردها مسلمانان میانه رو و سکولاری به شمار می آیند که قربانی وطن پرستی متعصبانه اعراب شده اند . کردها حداقل در حد حرف " دولت مستقل یهودی در سرزمین های اشغالی " را رد نمی کرد . فراتر از همه اینکه یک دولت مستقل در کردستان هدفی ایده آل برای تل آویو است تا بتواند منافع مورد نظر خود را محقق سازد . این منافع باید بطور همزمان در ایران , سوریه , عراق و ترکیه پیگیری شود . 

در ادامه این مقاله آمده است :‌ حتی یک "‌کردستان مستقل"‌ نیز نمی تواند دوستی تمام عیار برای اسرائیل به شمار آید .  تمامی تلاش های اخیر کابینه تل آویو بر این مورد متمرکز شده تا پروژه بالکانیزه کردن ( تجزیه ) عراق به سه دولت مستقل کرد , شیعه و سنی را اجرایی سازد . بی شک استقلال بخش کردستان از نخستین جنگ خلیج فارس در سال 1991 یکی از اهداف بسیار مهم رژیم اسرائیل بوده است . سرمایه عظیم نفت این منطقه هرگز از دید سردمداران صهیونیست نادیده گرفته نشده است . 

تصورواهی واشنگتن و تل آویو این است که با پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا و همچنین تشکیل یک دولت کرد ـ‌با ثروت عظیم نفتی ـ‌ اروپا می تواند صاحب یک همسایه نفتی در مرز شرقی خود شود . این هدف سرابی برای غرب به شمار می آيد که بخواهد یا یتواند در آینده به یکی از صادرکنندگان نفت در دنیا تبدیل شود . 



انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار