مدیر کل کتابخانه‌‌های عمومی استان مرکزی گفت: استان مرکزی در زمینه نگهداری از کتب خطی و سنگی رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، مطیعی افزود : در حال حاضر چهار هزار و 700 کتاب نفیس سنگی و سربی و همچنین 580 کتاب خطی در استان موجود است.

وی افزود: امید می‌رود فرهنگ اهدای کتب نفیس به کتابخانه‌ها در کشور رواج پیدا کند.

مدیر کل کتابخانه‌‌های عمومی استان مرکزی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین آموزش و پرورش و اداره کتابخانه‌هاگفت : عقد تفاهم‌نامه بین آموزش و پرورش و اداره کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در نوع خود در کشور منحصر به فرد است.

مطیعیافزود : بر اساس این تفاهم‌نامه دانش‌آموزان مقطع سوم ابتدایی به صورت رایگان عضو کتابخانه‌ها می‌شوند و در هر هفته یک جلد کتاب توسط هر دانش‌آموز مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه تولید آثار فکری از اهداف اداره کل کتابخانه‌ها در راستای انعقاد این تفاهم‌نامه است، افزود : اجرای این طرح کادرسازی علمی را در مدارس استان رقم خواهد زد.

مدیرکل کتابخانه‌‌های عمومی استان مرکزی گفت : در سال گذشته تعداد 75 کتابخانه در سطح استان مشغول به فعالیت بوده که این رقم با چهار درصد رشد در سال جاری به 78 کتابخانه افزایش یافته است.

وی افزود : اعضای فعال کتابخانه‌ها با 49 درصد رشد به بیش از 60 هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

مطیعی گفت: 73 کتابخانه در سطح استان به سیستم اینترنت و استفاده از نمای نشریات مجهز شده‌اند که بر همین اساس 12 درصد بر تعداد استفاده کنندگان از فضای مجازی در کتابخانه‌ها افزوده شده است.

مدیر کل کتابخانه‌‌های عمومی استان مرکزی افزود: در زمینه دیوار نوشته‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی باید به فرهنگ بومی منطقه توجه شود./س
 
برچسب ها: کتاب ، خطی ، رتبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.