سفير سابق ايران در لندن: هدف انگلیس رسيدن به سطح سفارت در روابط با ایران است تا سفیر بتواند در بالاترین سطوح، ارتباطات خود را با وزرا، ‌رئیس جمهور و معاونین برقرار كرده، و مبادله پيام کند.

"سيد جلال ساداتيان" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه هدف انگلستان رسيدن به سطح سفارت در روابط با ایران است اظهار داشت: در این وضعیت است که  سفیر می‌تواند در بالاترین سطوح، ارتباطات خود را با وزرا، ‌رئیس‌جمهور و معاونین  برقرار كرده و مبادله پيام کند.

 وی با يادآوری اينكه در دولت قبلی روابط ما به غیر از چند كشور خاص با کل دنیا قطع شده بود، تصريح كرد: با روی کار آمدن دولت یازدهم نوع روابط ما تغییر کرده و روابط خاصی که در حال حاضر با دنيا و به ويژه همسايگان برقرار می‌کنیم عملا در حال توسعه است.

سفير سابق ايران در لندن با اشاره به حضور نماينده 57 کشور در مراسم تحليف دکتر روحانی اظهار داشت: تلاش‌های بسیاری در حال انجام است تا روابط ما با دیگر كشورها عادی شود،و با وجود چنین کوشش‌هایی اگر براي روابط با یک کشور خاص از سوي مجلس مانع قانونی وجود داشته باشد، دولت می‌تواند با ارائه لایحه به مجلس اين مشكل را حل كند.

ساداتیان در رابطه با سابقه بالا رفتن دانشجويان از ديوار سفارت انگليس تاکید کرد: اگرچه چشمان انگليسی‌ها از اين وقايع ترسیده، ولی علاقمندند که روابطشان با ایران به شرایط عادی بازگردد.

سفير سابق ايران در لندن در پایان خاطرنشان کرد: اگر سفارتخانه‌ یا دیپلماتی در معرض خطر باشد نمی‌تواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد و شرايط بايد به گونه‌ای باشد كه ديپلمات‌ها بتوانند در چارچوب قرارداد وین فعالیت‌های دیپلماتیک خود را انجام دهند.

انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار