باهنر در نشست خبری:

بازگشایی سفارت انگلیس منوط به بازی برد-برد است/ ناطق نوری تمایلی برای بازگشت به فعالیت‌های سیاسی ندارد

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین درباره بازگشایی سفارت انگلستان در تهران گفت: تحلیل من نسبت به بازگشایی این سفارت دنبال کردن بازی برد-برد است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمدرضا باهنر" دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین و رئیس جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری در نشست خبری خود که صر امروز سه شنبه(3تیرماه) در محل دفتر مرکزی حزب برگزار شد، با ابراز امیدواری از استفاده حداکثری فرصت ماه مبارک رمضان به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظر شما درباره انتقاد آیت‌الله آملی لاریجانی از صدا و سیما چیست اظهار داشت: به مناسبت هفته قوه قضاییه ریاست این قوه با جمعی از مسئولان آن خدمت مقام معظم رهبری شرفیاب شدند در این دیدار معظم‌له اولویت‌هایی را برای قوه قضاییه ارائه کردند که از رسانه‌ها نیز منتشر شد. 

باهنر ادامه داد: بنده کمتر شخص حقیقی و حقوقی دیده‌ام که مقام معظم رهبری با این صفات از آن یاد کند الحمدلله در مجموع عملکرد قوه قضاییه مورد رضایت حضرت آقا بوده و از فعالیت‌های دور دوم ریاست آیت‌الله لاریجانی 6 مورد از این اولویت‌ها را فرمودند. 

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین به نقد رئیس قوه قضاییه از صدا و سیما اشاره کرد و افزود: من قصد وارد شدن به محتوا را ندارم اما رسانه صدا و سیما متشکل از 3 قوه است و از طرفی باید فراقوه‌ای عمل کند از سویی نیز زیر نظر مقام معظم رهبری است که بایستی برنامه‌هایش در شأن جمهوری اسلامی باشد. 

وی اضافه کرد: مسئولان صدا و سیما حتما به این تذکر توجه جدی کنند و اگر نیاز است مذاکره کرده و دغدغه قوای کشور را برطرف کنند. 

**بازگشایی سفارت انگلیس منوط به بازی برد-برد است

باهنر در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه تحلیل شما از بازگشایی سفارت انگلستان در تهران و عادی سازی روابط سفارت‌خانه‌ها چیست؟ اظهار داشت: امنیت سفارت‌خانه‌های کشورهای مختلف بایستی حفظ شود اما برای این دوران طبق گفته مقام معظم رهبری مسائل بین‌المللی بایستی با سیاست نرمش قهرمانانه اداره شود. 

وی ادامه داد: ما اهل باج دادن نیستیم و به هر حال 35 سال از انقلاب اسلامی گذشته و ما بارها مسائل را امتحان و آزمایش کرده‌ایم. 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به حضور برخی سفرای اروپایی به ایران در چند سال گذشته اشاره کرد و افزود: چند سال پیش موضوعی پیش آمد و برخی سفرای اروپایی ایران را ترک کردند آنها فکر می‌کردند مشکلی برای ایران پیش می‌آید و زمانی که قصد بازگشت داشتند نظام جمهوری اسلامی برای آنان شرط گذاشت و آن اینکه بایستی از رفتار غیردیپلماسی خود عذر خواهی کنید و این کار هم اتفاق افتاد. 

باهنر تأکید کرد: حافظه تاریخی آنها نباید پاک شود ما همواره آمادگی یک بازی برد- برد با غرب را داریم و همچنان علاقه‌مندیم این بازی به نتیجه برسد. 

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین افزود: اگر بخواهند بازی برد - باخت کنند ما در این مورد تجربه و ید طولانی داریم اما در سال 41 که امام خمینی(ره) مبارزه رسمی خود را علیه نظام طاغوت شروع کرد همواره ما در بازی برد باخت بودیم حال باید خودشان بگویند در این بازی برد باخت 50 ساله ایران اسلامی برد یا آنها. 

باهنر با بیان اینکه ما از بازی برد باخت هرگز نمی‌ترسیم پیشنهاد ما بازی برد برد است و همواره به تعهدات خود در این زمینه پایبند بوده‌ایم و این تا زمانی است که رقیب ما به تعهدات خود پای‌بند باشد بنابراین تحلیل من نسبت به بازگشایی سفارت انگلیس نیز دنبال کردن بازی برد برد است.  

**کارت زرد مجلس به معنی عدم تامل با دولت نیست

باهنر درباره تأثیرات ارائه کارت زردهای مجلس به وزرای دولت یازدهم در کاهش تعامل مجلس با دولت گفت: مسئله تعامل و هم اخلاقی مانع از انجام وظایف و مسئولیت‌ها نیست و ما در این زمینه قانون اساسی جامعی داریم که وظایف مسئولیت‌ها و اختیارات هر نهاد و قوه‌ای در کشور مشخص است و قاعدتا این اختیارات را نمی‌توان سلب کرد و قوا همواره البته قوا علاوه بر استقلال همیشه و همواره باهم کار می‌کنند و به معنای 3 جزیره جدا از هم نیستند. 

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مجلس نتیجه پخش دموکراسی و رئیس جمهور نتیجه متراکم دموکراسی در کشور است و بر طبق قانون اساسی مجلس نقش نظارت بر قوه مجریه را دارد و قطعا خودرأیی در جمع 300 نفره بسیار مشکل‌تر به وجود می‌آید تا یک نفر. 

وی افزود: کارت زرد دادن به وزرا معنای کارت زرد در فوتبال نیست که با دریافت 2 کارت زرد از بازی دیگر محروم شوند بلکه در آیین نامه مجلس 3 رای منفی به وزیر دادن زمینه را برای استیضاح وی آماده می‌کند اما جایگاه حقوقی ندارد و حتی می‌توان یک وزیر را بدون داشتن یک کارت زرد استیضاح کرد و یا حتی یک وزیر با داشتن 10 عدد کارت زرد به مرحله استیضاح نرسد. 

باهنر با بیان اینکه ارائه کارت زرد به وزرا نفاذ روانی دارد گفت: مجلس عدم رضایت خود را در ارائه کارت زرد از پاسخ وزیر اعلام می‌کند و شاید آن عدم رضایت مختص به آن سوال و جواب از وزیر نباشد و البته کارت امروز مجلس به وزیر کشور مجموعه‌ای از نارضایتی‌هایی بود که از عملکرد وزارت کشور از سوی نمایندگان به ویژه در بحث عفاف و حجاب مطرح شد و پاسخ قانع کننده‌ای از سوی وزیر دریافت نشد. 

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت: اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه مردم است سخن درستی است اما دولت وظایف ویژه‌ای دارد که قانون اساسی و شرع برعهده آن گذاشته است و وزیر مسئول باید انجام وظایف را تا حدی که در اراده‌اش است به منصه ظهور برساند و انشاءالله تعامل میان مجلس و دولت باعث بهبود روابط و روند امور شود. 

**با جدیت مساله اقتصاد مقاومتی را دنبال می‌کنیم

باهنر درباره برنامه‌های قوه مقننه در عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصادی مقاومتی گفت: مجلس در رابطه با این سیاست‌ها از دو کانال  وظیفه ذاتی که دارد به دولت کمک می‌کند و آن تصویب، تسریع، لغو قوانین مورد نیاز و نظارت بر حسن اجرای این قوانین از جمله اموری است که تاکنون اقدامات خوبی را مجلس انجام داده است.
 
باهنر به پیشنهاد قوه مقننه برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به دولت اشاره و تصریح کرد: ما این پیشنهادها را به 3 فاز تقسیط کرده‌ایم که می‌توان فاز اول را مختص عملیات اقتصادی در سال 93 با تکیه بر قوانین فعلی کشور، فاز دوم اقدامی که در سال 94 متبلور در لایحه بودجه سال 93 شود و در نهایت برنامه ششمی است که در پایان سال 94 تمام می‌شود و دولت به صورت قانونی موظف است که اوایل سال 94 لایحه را تقدیم مجلس کند و قطعا در صورت ارائه لایحه در پایان سال 93 از سوی دولت مجلس با اسقتبال بیشتری حرکت می‌کند. 

رئیس جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری گفت: فضای حاکم بر برنامه ششم باید الهام گرفته از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشد و دولت باید جدول زمانبندی را در این باره آماده کند و هنوز مطلبی به ما ارائه نشده است. 

باهنر درباره تبعات انتقاد از عملکرد دولت در شرایط فعلی با توجه به مذاکرات هسته‌ای کشور تصریح کرد: ساختارهای قانون اساسی و استقرار قوا امری کاملا روشن است که همه باید از اصول قانون اساسی تمکین کنیم و برخی از اظهارنظرهایی که در انتقاد از دولت مطرح می‌شود آن‌ قدر سبک است که نیازی به پرداختن و بررسی آنها نیست و توصیه ما این است که به حاشیه نرویم هر چند ممکن است خیلی‌ها در به حاشیه راندن ما تلاش کنند. 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به نقش رسانه‌ها در کاهش انتقاد در دولت اشاره و خاطر نشان کرد: اینکه شخصی خواهان استعفای وزیر باشد حرف کم ارزش و سبکی است که نباید به آن دامن زد و وقت ما و شماها ارزشمندتر از آن است که بخواهیم پاسخگوی این گونه مسائل باشیم. 

**از تیم مذاکره کننده هسته‌ای حمایت می‌کنیم

باهنر درباره عملکرد دولت ظرف یک سال گذشته تصریح کرد: تیم  مذاکره کننده هسته‌ای تاکنون در مذاکرات بسیار خوب پیش رفته و کار باید ادامه یابد و ما نه دلواپسان و نه دلاوران صرف را قبول نداریم بلکه باید در سیاست خارجی همواره در خوف و رجا حرکت کنیم چرا که در هر صورت ما به دشمن به خاطر ذات دشمن بودنش اعتماد نداریم و در واقع آنها به دنبال جلب منافع خود هستند و اینکه منافع ملی ما را به هوا ببرند که این امری طبیعی است لذا ما باید علاوه بر حمایت از تیم هسته‌ای روند مذاکرات را رصد و مواظبت کنیم که خدای ناکرده از خط قرمزها عبور نشود. 

باهنر ادامه داد: از رئیس جمهور خواستارم که مسائل حاشیه‌ساز را مطرح نکند و اینکه همچون امام حسن(ع) به دنبال صلح آبرومندانه هستیم نباشیم چرا که نظام تصمیم گیرنده اصلی است و در مقابل شرایط و زمان حکومت امام حسن حتی با سایر ائمه متفاوت بود. 

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین به تعابیر مختلف از نرمش قهرمانانه اشاره و خاطر نشان کرد: ما از این عنوان برداشت صلح همراه با تسلیم تعبیر نمی‌کنیم و در نرمش قهرمانانه باید ادبیات مقام معظم رهبری را در رابطه با دشمن ببینیم. 

باهنر ادامه داد: هر زمانی شرایطی به اقتضای خود داشته و اکنون در کشور ما احساسمان از تمهیدات و رهنمودهای معظم‌له این است که زمان موقعیت امام حسن(ع) نیست. 

وی بیان داشت: قطعا ما قاطعانه در مقابل زورگویی‌های دشمن می‌ایستیم و هیچ کسی تردید ندارد که ایران قدرت‌مندترین موقعیت خود را در 35 سال گذشته دارد و البته آمریکا هم قطعا نسبت به آن زمان قدرتش متفاوت شده در باره قدرت ایران می‌توان آثار آن را در کشورهای خاورمیانه و حتی مجامع بین‌المللی مشاهده کرد که از این وضعیت‌ها باید درست استفاده شود و ما نباید با بازی‌های غیر مأنوس کفران نعمت کنیم. 

**قدم‌های موثر دولت یازدهم در مهار تورم

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین درباره عملکرد دولت در عرصه اقتصاد کشور گفت: دولت در کنترل تورم قدم‌های خوبی برداشته و انصافا تدابیر اتخاذی آن قابل دفاع است که البته گلایه‌ای که داریم این است که آن تیک‌آفی که باید برای تولید شکل بگیرد محقق نشده و ما در حال حاضر بزرگترین چالشمان در عرصه اقتصادی همین است چرا که روند پولی در کاهش تورم، بیکاری و رشد اقتصادی موثر است و دولت باید از فرصت‌ها خوب استفاده کند و به نوعی تدبیر و عقلانیت نباید مانع اقدامات شجاعانه باشد. 

این نماینده مجلس درباره مصادره رئیس جمهور از سوی اصلاح‌طلبان به نفع خود گفت: در مورد طلبکاری اصلاح‌طلبان این گونه ادعاها امری طبیعی است و هر کسی که یک پله به جلو برود هجمه کند و ما هم همه اصلاح ‌طلب‌ها را به یک چوب نمی‌رانیم و کسانی که ساختار شکنند و رفیق نظام فقط مربوط به ما نیست آنها محاربینی هستند که علیه نظام شمشیر کشیدند.

**خاستگاه دکتر روحانی اصولگرایی است

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری به سابقه فعالیت دکتر روحانی اشاره و خاطر نشان کرد: ساختار، خاستگاه و فلز دکتر روحانی از جنس اصول‌گرایی است و البته وی در بحث فراجناحی بسیار موفق نبوده و شاید شناختش نسبت به این مسئله کم بوده است و انتخاب همکاران حق طبیعی رئیس جمهور است اینکه برخی بخواهند به یک سری نیروهای فتنه‌گر و هنجارشکن برسند باید بگوییم که مشیء رئیس جمهور این گونه نیست و بارها سخنرانی‌های زیادی را در طول سال‌های گذشته نسبت به عملکرد و رفتارهای برخی ساختار شکنان شنیده‌ایم که نمونه آن را می‌توان در سخنرانی دانشگاه تهران در سال 78 اشاره کرد. 

نماینده مجلس ادامه داد: دکتر روحانی اصالتا اصولَ‌گرایی است که به خاطر مشیء اعتدال سعی در استفاده از نیروهای اصلاح‌طلب دارد اما این عمل به این معنا نیست که اصلاح‌طلبان طلبکار باشند. 

باهنر درباره ایجاد و تشکیل فراکسیون‌های دیگر در مجلس گفت: فراکسیون‌های مجلس امروز به معنای کار حزبی ملی و کشوری نیستند و بیشتر در رابطه با مسائل داخلی کشور فعالند و اینکه بگوییم فراکسیون رهروان ولایت به عنوان یک حزب برای انتخابات بعدی مجلس فعالیت می‌کنند بستگی به خود آنها دارد و باید از سخنگوی فراکسیون این مسئله را پرسید اما به اعتقاد من در مجلس غیر این مسئله را تصور ندارم که فراکسیونی دیگر بخواهد شکل بگیرد. 

باهنر درباره تحرکات اصلاح‌طلبان برای مجلس آینده و رسیدن به یک وحدت و همین‌طور عملکرد اصول‌گرایان خاطر نشان کرد: از آنهایی که در چارچوب نظام و قوانین کشور فعالیت می‌کنند قطعا استقبال می‌کنیم تا همه به دنبال وحدت حرکت کنیم اما وجود چنین سیاستی که معتدلین دو جریان سیاسی کشور یکی شوند را قبول ندارم چرا که اصول‌گراها ظرفیت‌های زیادی برای رسیدن به وحدت و هم‌افزایی دارند و رقابت‌های درون گروهی نباید باعث غفلت از رفیق شود. 

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ساختار شکنان در نظام نمی‌توانند به فعالیت‌های سیاسی در نظام ورود پیدا کنند و سیاست راهبردی اصولگراها رسیدن به اتحاد و نزدیک به یکدیگر می‌دانیم که این وحدت فلسفی نیست و اینکه صد درصد به هم نزدیک شویم یک تفکر انتزاعی است اما تلاش می‌کنیم که عزت این اکثریت بیشتر شود. 

**ناطق نوری تمایلی برای بازگشت به فعالیت‌های سیاسی ندارد

نماینده مجلس درباره سرگروهی و لیدری حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری برای اصولگرایان گفت: ناطق نوری یک ظرفیت برای انقلاب است و ذاتا خاستگاه اصولگرایی دارد و ما درخواستمان را برای ادامه همکاری و فعالیت با وی مطرح کرده‌ایم اما ایشان هیچ اراده‌ای برای بازگشت به فعالیت‌های سیاسی ندارد و مذاکراتی در این باره انجام شده اما پاسخ وی منفی است.

باهنر درباره سخنان اخیر بهروز کمالوندی مبنی بر اینکه برای تصویب پروتکل الحاقی نیازمند به مجلس هستیم گفت: این مسئله جزء اختیارات منحصر به فرد مجلس است و ما نمی‌توانیم از هم اکنون به اظهار نظر در این باره بپردازیم چرا که این مسئله بستگی به شرایط روز و پایبندی رقیب به حل مسئله هسته‌ای دارد چرا که در هر صورت جمهوری اسلامی یک کشور هسته‌ای است و هزینه‌های زیادی برای آن پرداخته و یک صفت هسته‌ای بودن را کسی نمی‌تواند از ایران بگیرد. 

این نماینده مجلس گفت: هر قانونی که بر این مسئله خدشه وارد کند مجلس مخالف آن است و این بحث کسانی که اظهار نظر می‌کنند که لایحه پروتکل الحاقی به مجلس برسد رای مجلس به چه صورت است باید بگویم رای مجلس به صورت قاطعانه منفی است مگر اینکه در آینده روزنه‌های دیگری باز شود و ایران از بازی برد برد رقیب قانع شود. 

وی درباره آخرین وضعیت آیت‌الله مهدوی کنی و انتخاب ریاست خبرگان گفت: امیدواریم هرچه سریعتر ایشان سلامتی خود را به دست آورند و انتخاب ریاست خبرگان برعهده این مجلس است که در این زمینه باید رایزنی‌های لازم را انجام دهد. 

**باهنر: در جریان تحقیق و تفحص ستاد سوخت نیستم


خبرنگاری پر سید چرا گزارش تحقیق  تفحص ستاد حمل و نقل سوخت در مجلس قرائت نمی‌شود که باهنر در پاسخ گفت: در جریان وضعیت این پرونده نیستم اما روند تحقیق  تفحص در مجلس مشخص است هر نماینده‌ای می‌تواند از یک نهادی تحقیق  تفحص کند.

وی افزود: این درخواست به کمیسیون ارجاع داده شده و کمیسیون اختیار قانع شدن و یا غیر آن را دارد مدارک در اختیار نمایندگان مجلس قرار گرفته و سپس رأی گیری می‌شود و در هر صورت گزارش به صحن مجلس آورده می‌شود که در صورت رأی آوردن روند تحقیق و تفحص ادامه پیدا می‌کند و در غیر این صورت متوقف می‌شود که بنابراین یک گزارش تحقیق و تفحص 6ماه فرصت بررسی دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تاکنون 15 تا 20 تحقیق و تفحص در مجلس صورت گرفته که برخی جدی گرفته می‌شوند اما تا زمانی که گزارشی به صحن علنی داده نشود فرآیند تحقیق و تفحص در عهده خود نماینده است.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه پیرامون جزئیات کنگره سراسری جامعه اسلامی مهندسین توضیحاتی را ارائه کنید افزود: جامعه اسلامی مهندسین کار خود را از سال 1369 با اخذ مجوز و با همراهی آقایان غفوری فرد،‌ نبوی، بهفریدی شروع کرد طبق اساسنامه هر سال یک بار مجمع عمومی برگزار می‌کنیم و تاکنون 10کنگره برگزار کرده‌ایم.

**کنگره حزب به زودی برگزار می‌شود

وی با اعلام اینکه کنگره امسال حزب از 6تیرماه به 6شهریور ماه تغییر پیدا کرده است افزود: این تغییر زمان به دلیل برگزاری کنکور سراسری در تیرماه و احتمال حضور برخی از فرزندان اعضای شورای مرکزی در این امتحان همچنین یوم‌الشک بودن روز جمعه که 30شعبان نیز هست، است.

باهنر همچنین درباره برنامه‌هایی که در کنگره سراسری حزب برگزار خواهد شد اظهار داشت: در این کنگره 4وظیفه و مسئولیت را بر عهده داریم که یکی از آنها گزارش عملکرد دوساله حزب از سوی دبیرکل است که آن فراهم شده است برنامه دیگر پیش بینی فعالیت‌های حزب در دو سال آینده است که آن نیز فراهم شده البته اگر پیشنهادی پیرامون تغییر در مرامنامه داشته باشیم در کنگره بررسی خواهد شد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین انتخاب شورای مرکزی حزب مذکور را از دیگر وظایف اعضا در کنگره عنوان کرد و افزود: در جامعه اسلامی مهندسین 19 نفر اعضای رسمی و 5الی 6نفر عضو علی البدل و به این دلیل که اعضای جامعه اسلامی به 10هزار نفر در کشور می‌رسند نمی‌توانیم از همه اعضا در این کنگره سراسری دعوت کنیم اما دعوت شدگان به این کنگره هزار و 100نفرخواهند بود. 

**ضرورن تثبیت 4 حزب فراگیر و پرقدرت در کشور

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه پس از فوت مرحوم عسگراولادی بحث حزب فراگیر مطرح شد بحث به کجا رسیده است بیان داشت: زمان مطرح شدن حزب فراگیر به مدت‌ها قبل بر می‌گردد اما اعتقاد من این است که ما با وجود 200حزب مجوز دار در کشور نیازمند حزب فراگیر هستیم در انتخابات انواع جبهه‌ها متحد می‌شوند که اعضای کوچک احزاب را به دور خود جمع می‌کنند اما فراگیر نیستند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه بایستی 3 یا 4 حزب قدرتمند، شناسنامه دار و فراگیر در چارچوب قانون اساسی کشور داشته باشیم اضافه کرد: حزب فراگیر و جامع اصولگرایی نیازمند اراده عمومی میان فعالان سیاسی اصولگرایان است و این تاکنون به وجود نیامده البته هر از گاهی تصمیم به جلو می‌گیریم اما باز به مشکل بر می‌خوریم و این یکی از نواقص تحزب در کشور است.

باهنر تاکید کرد: مردم سالاری دینی که هدیه گرانبها از مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) به نسل‌های آینده سپرده شده براساس کار حزبی می‌تواند قوام یابد.

**جمهوریت و اسلامیت دو رکن جدایی ناپذیر

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوال دیگری پیرامون بیانات مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) درباره معنای تقلب در یک معنا زور و فشار و در معنای دیگر دست بردن به آراء مردم اظهار داشت: نظام ما نظام جمهوری اسلامی است و به تعبیر امام خمینی(ره) جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر و به تعبیر مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی یک کلمه بسیط و نه مرکب است. بنابراین جمهوریت و اسلامیت جزء جدایی ناپذیر نظام ما است که هر دو توأمان نظام ما را خلق کرده‌اند بنابراین حجمه وارد کردن به این دو واژه امری طبیعی است.

باهنر اظهار داشت: مدت‌ها در کشور ما برخی به دفاع از اسلامیت جمهوریت نظام را کمرنگ می‌کردند و می‌گفتند رأی مردم تزیینی است اما عده‌ای هم به بهانه جمهوریت به اسلامیت حمله می‌کردند و می‌گفتند ایدوئولوژیک بودن، نظام را خراطی کرده و برای جمهوریت فضا را تنگ می‌کند.

رئیس جبهه پیرومان خط امام و رهبری تاکید کرد: آنهایی که به بهانه جمهوریت اسلامیت و به بهانه اسلامیت جمهوریت را تضعیف می‌کنند هر دو به یک اندازه به نظام جمهوری اسلامی ظلم و خیانت می‌کنند بنابراین این دو واژه همواره بایستی با هم باشند. چراکه در نبود دیگری آن یکی هم وجود ندارد.

**فتنه 88 با حمایت عده‌ای قانون شکن شکل گرفت


باهنر در ادامه به جریان فتنه 88در کشور اشاره کرد و افزود: عده‌ای ساختار شکن مدتی به دنبال کمرنگ کردن اسلامیت نظام بودند من همواره گفته‌ام که اصلاح طلبان را با یک چوب نمی‌رانم اما عده‌ای در فاصله سال‌های 76تا84 به نهادهای مشروع نظام و دین هجمه بردند اما خوشبختانه موفق نشدند.

وی ادامه داد: فتنه 88 می‌خواست این گونه القا کند که جمهوری اسلامی ایران و ریشه‌های نظام یک امر مصنوعی است که واقعیت نداشت چرا که همه قبول دارند دموکراتیک ترین دولت منطقه جمهوری اسلامی است و استدلال آن این که بارها فردی انتخاب شده که خیلی‌ها نپذیرفته‌اند همانند ریاست جمهوری 8ساله خاتمی که خیلی از بزرگان نظام آن را نمی‌پذیرفتند.

باهنر فتنه 88 را ظلم عظیمی به امام شهدا و 35 سال تلاش انقلاب اسلامی دانست و افزود: بالاترین قدرت یک حکومت مردم آن هستند و من از بن دندان به آن اعتقاد دارم که انقلاب امام خمینی(ره) اگر پشتوانه مردمی نداشت نمی‌توانست موفق شود بنابراین نظام جمهوری اسلامی ایران زمانی است که تمام مردم آن را بخواهند. 

باهنر تأکید کرد: از شعارهای نه لبنان نه غزه می‌گذرم که بسیاری از سیاست‌های راهبردی امام خمینی(ره) را زیر سوال برد، بنابراین تقلب کلید واژه‌ای برای رفتارهای کودتاگرانه در جهت از بین بردن نظام بود که مردم ما در نهایت در نهم دی ماه یک جواب دندان شکن به آنها دادند. 

**امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای عمومی است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین پیرامون گشت ارشاد در کشور و اصطکاک به وجود آمده در این زمینه میان دولت و نیروی انتظامی گفت: سوالی که امروز در مجلس شورای اسلامی از وزیر کشور مطرح شد در این زمینه بود و وزیر کشور نیز از رفتار نیروی انتظامی حمایت کرد اما مجلس در کل از این توضیحات قانع نشد امر به معروف و نهی از منکر وظیفه عمومی است برای همه مسلمین و جزء فروع دین است اما حکومت وظایف ویژه‌ای دارد که کسانی که مسئولیت حکومتی ندارند توانایی انجام آن را هم ندارند البته این به این معنا نیست که دولت وظیفه‌ای ندارد. 

باهنر تعبیر "به زور بردن مردم به بهشت را" از سوی برخی دولتمردان به حاشیه بردن قضیه عنوان کرد و اظهار داشت: درست است کسی را نمی‌توان به زور به بهشت برد اما دولت نباید اجازه زمینه انحراف و گناه کردن مردم را فراهم کند بنابراین باید با کسی که این زمینه‌ها را به وجود می‌آورد برخورد کرد؛ کسانی که زمینه فرهنگ برهنگی را تبلیغ می‌کنند معلوم است که باید برخوردی از سوی دولت با آنها صورت بگیرد.  

**داعش یک غده سرطانی است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه پیرامون حضور گروهک تروریستی داعش در عراق و نقش ایران در مقابله با این گروه اظهار داشت: این گروهک تروریستی داعش یک  غده سرطانی در جهان اسلام شده و ما به اینکه خلق این حرکت و تفکر از سوی آمریکاست لحظه‌ای تردید نداریم چرا که از همان زمان که طالبان در افغانستان شکل گرفت ایران فریاد می‌زد که این‌ها عده‌ای تروریست هستند که به کسی رحم نمی‌کنند. 

وی ادامه داد: کشورهایی که خود را خادم‌الحرمین می‌دانند در حمایت این گروهک تروریستی نقش دارند و هیچ تردیدی نداریم که سم این گروه‌ها دامن خود آنان را می‌گیرد. 

دیبر کل جامعه اسلامی مهندسین همچنین در رابطه با وظایف حکومتی ایران در قبال تحرکات گروهک تروریستی در عراق گفت: در این زمینه دو وظیفه داریم و آن اینکه در صورت تهدید امنیت داخلی از سوی آنها با تمام قبا برخورد می‌کنیم و اگر کشور عراق از ما مساعدت رسمی کند وظیفه کمک کردن به آنها را وظیفه خود می‌دانیم ما حفظ حرمت عتبات عالیات و نجف اشرف را وظیفه خود دانسته و در این مورد به هیچ وجه کوتاه نمی‌آییم و درصورت تهدید به اتبات از تمام توانمان در جهت مقابله با این گروه‌ها استفاده می‌کنیم. 

باهنر سربازان داعش را انسان‌های فریب خورده‌ای که به آنها وعده بهشت داده شده دانست و گفت: اصلا بحث شیعه و سنی مطرح نیست اهل تسنن و تشیع به یک میزان ضرر می‌بینند گروه‌های تروریستی و تفکیری به دنبال بدنام کردن اسلام هستند در همین راستا مطرح کردن مباحثی همچون جهاد نکاح همان وظیفه ضداسلامی از سوی عالم است. 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان به اظهار نظر نمایندگان مجلس در همه مسائل کشور اشاره و خاطر نشان کرد: اظهار نظر نمایندگان مجلس پیرامون همه مسائل جاری کشور به این معنا نیست که اگر نماینده‌ای جرم عادی مرتکب شد برخورد نشود اگر کسی در اظهار نظرهایش به شخصی توهین کرده این حق برای آ« شخص وجود دارد که شکایت کند. 

انتهای پیام/ 
برچسب ها: متشکل ، معظم ، رهبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار