براساس برآوردهای دولت بریتانیا، در حمله دو سال و نیم پیش به سفارت بریتانیا در تهران بیش از یک میلیون پوند خسارت وارد شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازبی‌بی‌سی؛  ادوارد ویزی، معاون وزیر فرهنگ، رسانه و ورزش بریتانیا در گزارشی ادعایی به پارلمان آن کشور فهرستی از نقاشی‌های ارزشمندی را ارائه کرده است که در زمان حمله به مراکز دیپلماتیک بریتانیا در تهران در ساختمان‌های این مراکز بودند.
 
براساس ادعای دولت انگلیس، در حمله دو سال و نیم پیش به سفارت این کشور در تهران چندین اثر هنری با ارزشی بیش از یک میلیون پوند تخریب یا ناپدید شده‌اند.
 
روز سه‌شنبه، هشتم آذر 1390 در پی این حمله، انگلیس اعلام کرد که تمام کارکنان سفارت خود را از ایران خارج کرده است و به کارکنان سفارت ایران در لندن هم دستور داد تا فورا خاک انگلیس را ترک کنند. روابط دیپلماتیک دو کشور برای نزدیک به دو سال در پایین‌ترین سطح بوده، ولی در ماه‌های اخیر گزارش‌هایی از بهبود روابط دوجانبه منتشر شده است.
 
ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه بریتانیا، به تازگی به بی‌بی‌سی گفت که برای بازگشایی سفارت کشورش در تهران برنامه‌ریزی شده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار