بیست و دومین نمایشگاه بین المللی کاشی و سرامیک تهران که در نوع خود بزرگترین نمایشگاه بین المللی کاشی و سرامیک منطقه خاورمیانه محسوب می شود،پس از چهار روز برگزاری و استقبال هیئت های تجاری بازرگانی خارجی ، گروههای دانشگاهی و همچنین مقامات مختلف و نیز تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشورمان ، به کار خود پایان داد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی بیست و دومین نمایشگاه بین المللی کاشی و سرامیک تهران: در طول برگزاری این نمایشگاه سه هیئت تجاری ، بازرگانی و سرمایه گذاری خارجی از کشورهای آفریقای جنوبی ، افغانستان و ترکیه با حضور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران از سالن ها و غرفه های نمایشگاهی ، بازدید کردند.

این هیئت های خارجی در حاشیه بازدید از نمایشگاه ، با تولید کنندگان ، تجار ، بازرگانان و انجمن های تولیدی کاشی و سرامیک کشورمان گفت وگو کردند و وارد مذاکرات تجاری شدند.

بازدید گروههای دانشجوئی این حوزه همراه با استادان دانشگاهها ، بازدید معاونان مختلف وزارت صنعت و معدن و تجارت و همچنین بازدید متخصصان صنعت کاشی و سرامیک ، نمایشگاه امسال را پر رونق تر از سال های گذشته کرده بود.

در این نمایشگاه همچنین دست‌اندرکاران داخلی صنعت کاشی و سرامیک کشور اعم از کارخانجات فرآوری، سازندگان ماشین‌آلات و ابزارآلات، صادرکنندگان و همچنین رؤسای انجمن‌های و هیأت‌های تجاری کشورهای صاحب نام در این صنعت و کلینیک‌های ساختمانی؛ حضوری پررنگ داشتند.

برپائی پاویون های استانها در محل نمایشگاه ، برگزاری پنج کنفرانس و نشست تخصصی، برگزاری تورهای بازدید از کارخانه ها و کارگاها ، بخش از برنامه های جانبی بیست و دومین نمایشگاه بین المللی کاشی و سرامیک تهران بود.

در این نمایشگاه بیش از 235 شرکت داخلی و خارجی از جمهوری اسلامی ایران و 12 کشور خارجی؛ نوین ترین تولیدات ، تجهیزات و صنایع مرتبط به این صنعت را ارائه و در معرض دید علاقمندان قرار دادند.

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی کاشی و سرامیک تهران شاهد حضور و مشارکت 45 شرکت خارجی و 190 شرکت و واحد صنعتی داخلی بود.

در این نمایشگاه شرکت ها و نمایندگی هائی از کشورهایایتالیا،ترکیه، اکراین، روسیه ، پرتغال، چین، آلمان، هلند، بلغارستان، کره جنوبی، اسپانیا و جمهوری چک حضور داشته و تولیدات و صنایع خود را ارائه کرده بودند

شناسائی بازارهای جدید صادراتی ، افزایش صادرات ، معرفي ظرفيتهاي بالقوه و بالفعل این بخش صنعتی کشور، شناسایی و معرفي مشکلات ، موانع و نقاط ضعف موجود این صنعت ، ایجاد بستر های مناسب برای سرمایه گذاری ، ایجاد زمينه اشتغال و كارآفريني، آشنایی دست اندرکاران با محصولات ، نوآوریها و ظرفیتهای موجود ، ايجاد فضاي رقابتي سالم ميان توليدكنندگان داخلي برای ارتقاء كيفيت توليد و ايجاد ارتباط مستقيم و رودر رو ميان توليدكنندگان و مصرف مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه بود

در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران چهارمین تولید کننده و همچنین چهارمین صادر کننده بزرگ کاشی و سرامیک جهان است . شرکت های داخلی سالانه بیش از 500 میلیون مترمربع کاشی و سرامیک تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می کنند چین، برزیل و هند، کشورهای هستند که در تولید و صادرات این صنعت رتبه های اول تا سوم را در اختیار دارند.

تولید کنندگان کاشی و سرامیک کشورمان سال گذشته بیش از 115 میلیون مترمربع انواع کاشی را به دیگر کشورها صادر کردند که این مقدار صادرات برای کشورمان ، بیش از 460 میلیون دلار، درآمد ارزی در پی داشت.. در این صنعت هم اکنون بیش از 380 هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغال دارند .

صنعت کاشی و سرامیک کشورمان روندی روبه رشد دارد به نحوی که در یک دهه اخیر احداث و راه اندازی واحد های جدید تولیدی صنعت کاشی و سرامیک در نقاط مختلف کشور دو و نیم برابر افزایش یافته است

برچسب ها: نمایشگاه ، سرامیک ، کاشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار