گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که در سالهای اخیر سن بیماری‌های قلبی و عروقی به شدت کاهش یافته و در حال حاضر به زیر 45 سال رسیده است.

 مصطفی گرجی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: یکی از نگرانی‌های عمده در خصوص بیماری‌های مزمن به ویژه بیماری‌های قلبی و عروقی، کاهش سن ابتلا به این بیماری‌ها است.

وی با بیان اینکه بیماری‌های قلبی و عروقی به ویژه سکته قلبی زیر 55 سال به نوعی بیماری و سکته زودرس محسوب می‌شود، تاکید کرد: گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که در سالهای اخیر سن بیماری‌های قلبی و عروقی به شدت کاهش یافته و در حال حاضر به زیر 45 سال رسیده است.

گرجی در خصوص دلایل این کاهش گفت: به طور قطع الگوهای غلط زندگی عامل اصلی کاهش سن ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در جهان و از جمله در جامعه خودمان بوده است.

وی یادآور شد: استعمال دخانیات و مواد مخدر به ویژه مصرف سیگار، ورزش نکردن و عدم فعالیت مناسب بدنی، مصرف بالای چربی و مواد بسیار شیرین و چاقی و اضافه وزن، از جمله مهمترین مظاهر الگوهای غلط زندگی است که متاسفانه در سنین پایین رواج یافته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار