بررسیهای جهانی نشان می‌دهد که مصرف خودسرانه داروها عامل گسترش بروز و افزایش هزینه‌ها جانی و مالی بیماریهای قلبی و عروقی در دنیا بوده است.

مصطفی گرجی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: مصرف بی‌رویه و خارج از تجویز پزشک مشکلی عمومی و مهم است که تقریبا همه جوامع و کشورها درگیر آن هستند.

وی با اشاره به گسترش بیماریهای قلبی و عروقی در جهان تاکید کرد: بررسیهای جهانی نشان می‌دهند که مصرف خودسرانه داروها عامل مهم گسترش بروز و افزایش هزینه‌های جانی و مالی بیماریهای قلبی و عروقی در دنیا بوده است.

گرجی با بیان اینکه آنتی بیوتیکها از داروهای پر مصرف در بین مردم است، یادآور شد: مصرف زیاد این داروها اثرات زیادی بر روی بدن می‌گذارد و به عنوان مثال موجب بروز اختلال در ماهیچه‌ قلب می‌شود.

وی تصریح کرد: برخی دیگر از داروها می‌توانند موجب بروز مشکل در عروق قلبی و در نتیجه خطر آفرین باشند.

گرجی گفت: داروهای مرتبط با بیماریهای قلبی و عروقی نیز نباید خودسرانه مصرف شوند چرا که این داروها نیز ممکن است عوارض جانبی شدیدی به همراه داشته باشد.

وی افزود: مبتلایان به بیماریهای قلبی و عروقی باید در خصوص مصرف هر نوع دارویی با پزشک مشورت کنند و همچنین زمان‌بندی مصرف داروها را مطابق با دستورات پزشک رعایت کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: دارو ، بیماری قلبی ، پزشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار