تیم ملی فوتبال مکزیک در سومین دیدار مرحله گروهی توانست با پیروزی ۳ بر یک مقابل کرواسی به دور یک‌هشتم نهایی راه یابد. ملی‌پوشان برزیل نیز با پیروزی ۴ بر یک بر کامرون به عنوان صدرنشین گروه A صعود کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ، شامگاه دوشنبه (۲۳ ژوئن/ ۲ تیر) و همزمان با دیدار برزیل – کامرون، در گروه نخست کرواسی ۳ امتیازی و مکزیک ۴ امتیازی به دیدار هم رفتند. نتیجه این دیدار برای هر دو تیم مهم بود و سرنوشت یکی از صعودکنندگان گروه را مشخص می‌کرد. دو تیم مسابقه را با احتیاط آغاز کردند. از دقیقه ۱۵ به بعد این مکزیک بود که گزنده‌تر نشان داد؛ با وجود اینکه این تیم در صورت تساوی هم به یک‌هشتم نهایی صعود می‌کرد.




حملات مکزیک با ضربه سرکش دقیقه شانزدهم هِرِرا رسما آغاز شد؛ ضربه‌ای از فاصله ۲۰ متری که دیرک عمودی دروازه استیپ پلتیکوسا، سنگربان کرواسی را به لرزه درآورد. تنها موقعیت قابل ذکر کروات‌ها در نیمه نخست موقعیت نصف‌ونیمه‌ی پریسیچ در دقیقه هفتم بود که راه به جایی نبرد. مکزیک هر چند در کل هم در حمله و هم در دفاع منسجم‌تر و بابرنامه‌تر نشان داد، اما همچون حریف در ضربه نهایی مشکل داشت.




فشار بازی تا حدی آرامش بازیکنان دو تیم را گرفته بود. با وجود این روشن ایرماتوف ازبک به خوبی از پس قضاوت بازی برآمد. در نهایت دو تیم بدون گل برای استراحت بین دو نیمه به رختکن رفتند. دو تیم در نیمه نخست هر کدام ۴ کرنر روی دروازه حریف شلیک کردند؛ توپ و میدان را هم تقریبا برابر (۵۵ به ۴۵ درصد به سود کرواسی) در اختیار داشتند.




در نیمه دوم هم مکزیک همان روند "احتیاط مقدم بر فوتبال زیبا" را ادامه داد. این تیم در نیمه دوم هم همچون نیمه نخست برتر از شاگردان نیکو کوواچ ظاهر شد. موقعیت طلایی این تیم برای گلزنی ضربه پنالتی‌ای بود که در پی برخورد توپ به دست مدافع کرواسی در محوطه جریمه این تیم در دقیقه ۶۴ به دست آمد. البته داور خطای هند را ندید و تنها ضربه کرنر اعلام کرد.




تلاش مکزیک سرانجام در دقیقه ۷۳ نتیجه داد. ضربه کرنر ارسال شده از جناح راست دروازه کرواسی را رافائل مارکز با ضربه سر به گوشه سمت چپ پایین دروازه حریف جا داد. این شانزدهمین گل مارکز بود. دو دقیقه پس از گل راکیتیچ از کرواسی از سمت چپ دروازه حریف توپی زیرزمینی را روانه دروازه حریف کرد. این توپ از همه گذشت و از سوی دیگر محوطه جریمه خارج شد.





تیر خلاص را آندرس گواردالو که در بوندس‌لیگای آلمان بازی می‌کند در دقیقه ۷۶ بر پیکر کرواسی زد. با این گل شاگردان کواچ کورسویی امید به دور بعد را هم از دست دادند. هر چند این پایان کار نبود: دقیقه ۸۳ گل سوم مکزیک به ثمر رسید؛ سه گل در طول ده دقیقه. این بار ضربه سر هرناندز دروازه قرمز و سفیدپوشان کرواسی را فروریخت.




این مسابقه در نهایت پس از ۹۴ دقیقه با حساب ۳ بر یک به پایان رسید. کرواسی که ۴ سال پیش به جام جهانی آفریقای جنوبی راه نیافته بود، با این حساب از گردونه مسابقات حذف شد. از سوی دیگر شاگردان میگل هررا به‌عنوان تیم دوم راهی یک‌هشتم نهایی شدند. مکزیک در یک‌هشتم نهایی با هلند روبه‌رو خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار