رييس مركزاطلاع رساني فرماندهي انتظامي استان اصفهان ازكشف 85 شيءعتيقه قديمي مربوط به دوران باستان دردوعمليات ويژه ماموران اين فرماندهي ودستگيري سه نفردراين رابطه خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، مصطفي صادقيان"، با بيان اين مطلب اظهار داشت: ماموران فرماندهي انتظامي شهرستان لنجان استان اصفهان در پي كسب خبري مبني بر اينكه فردي در زمينه نگهداري و خريد و فروش اشياء عتيقه و تاريخي فعاليت دارد موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران اين فرماندهي قرار گرفت.

وي افزود: ماموران پس از انجام تحقيقات گسترده و كسب اطمينان از درستي موضوع طي هماهنگي با مقام قضايي در يك عمليات حساب شده وارد منزل اين شخص شده که در بازرسي از محل تعداد 82 شيء عتيقه قديمي و تاريخي مربوط به دوران باستان كشف شد.

اين مقام مسئول گفت: اشياي كشف شده شامل سكه هاي قديمي، قابلمه مسي قديمي، اسفندان، كاسه داراي نقوش، يك عدد مجسمه قديمي از جنس برنج، ظروف و بشقاب و چند كاسه ديگر كه بخشي از آن به علت قديمي و زيرخاكي بودن از بين رفته بود هستند.

رييس مركز اطلاع رساني پليس اصفهان عنوان داشت: همچنين در عملياتي ديگر ماموران پليس مركز استان اصفهان نيز حين گشت زني در پايانه مسافربري به يك دستگاه اتوبوس مسافربري مشكوك شده و در بازرسي از آن سه آفتابه مسي قديمي و مقاديري سنگ هاي قديمي آبي رنگ با رگه هاي طلايي را كشف كردند.

صادقيان با بيان اينكه در اين عمليات ها سه نفر شناسايي و دستگير شدند گفت: در اين رابطه كارشناس ميراث فرهنگي از اموال كشف شده بازديد به عمل آورده و قديمي بودن آنها را مورد تاييد قرار داد كه پس از تشكيل پرونده و سير مراحل قانوني تمامي آنها به اداره ميراث فرهنگي استان تحويل داده شد.


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.