مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: نشریات مجوزداری که به شکل نامنظم و یا در وضعیت رکود هستند با هماهنگی وزارت ارشاد لغو امتیاز شده و در این زمینه اعمال قانون انجام می‌شود.

سید ناصر اسحاقی دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: ما نظارت مستمر بر چاپ نشریات که تعداد آنها حدود 54 مورد است، انجام می‌دهیم به طوری که از این تعداد تنها 10 مورد نشریه فعال است.

وی گفت: در حال حاضر جدولی تهیه کردیم تا زمان انتشار و فاصله ایجاد شده بین دو چاپ آن نشریه را مورد ارزیابی قرار دهیم تا در صورت مشاهده نقص و کوتاهی در این زمینه موارد به وزارت ارجاع داده شود تا آنها نسبت به باطل کردن مجوز اقدام کنند چرا که این کار از عهده ما خارج است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطر نشان کرد:‌ از بین این 54 مجوز صادر شده تنها یک نشریه تاکنون به چاپ نرسیده و حتی اولین شمارگان خود را بیرون نیاورده است که ما مکاتباتی را با مدیر مسئول این نشریه داشته‌ایم و قرار است به زودی نخستین شماره این نشریه بیرون بیاید تا بتوانیم با رصد دقیق، نشریات در حالت تعطیلی و رکود را از این چرخه خارج کنیم.

اسحاقی در ادامه افزود: نگاه ما به خبرنگاران و اصحاب رسانه به عنوان یک چراغ روشن‌کننده و منور بخش است چرا که تنویر افکار عمومی به عنوان رسالت خبرنگاران همان روشن‌کننده مسیر راه و حرکت رو به جلو در انجام رسالت و مسئولیت‌هاست که در این باب نباید مسامحه‌ای صورت بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، لغو ، امتیاز ، نشریات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.