سفیر سوریه در سازمان ملل متحد گفت سوء تفاهم ها بین دولت های آمریکا و سوریه ناشی از فقدان ارتباط بین دو کشور و عدم حضور دیپلماتیک آمریکا در سوریه است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه ی تلویزیونی پرس تی وی؛ بشار جعفری در سخنانی در جمع شماری از فعالان آمریکایی که برای بحث درباره ی روند برگزاری انتخابات در سوریه گردهم آمده بودند گفت:
من از این فرصت استفاده می کنم تا از مجمع سوری آمریکایی تشکر کنم که تلاش زیادی کردند تا این جلسه را در سازمان ملل متحد سازماندهی کنند.
شما در این جلسه سخنان دکتر لارودی را شنیدید که توضیح داد که چگونه سفر خود به سوریه را تامین مالی کردند.
اگر از من می پرسید که آیا من در مقام سفیر سوریه در سازمان ملل متحد در این خصوص کاری کردم باید بی درنگ به شما بگویم که نه ! هرچند اگر از من درخواست می شد که این کار را بکنم، مایه ی افتخار من می بود.
یکی از کارهای سفرا این است که شکاف بین کشورها و دولت ها و فرهنگ ها را پر کنند چون در غیر این صورت ما دیپلمات های واقعی نخواهیم بود.
بشار جعفری افزود: ما بسیار خشنودیم که میزبان این افراد برجسته ی آمریکایی در سوریه بودیم .
این افراد بخشی از ناظران بین المللی در سوریه بودند که تصمیم گرفتند با میل خود به سوریه بیایند تا بدانند و با چشمان خود ببینند که در سوریه چه می گذرد؟
وضع سوریه به طور منحصر بفرد محدود به انتخابات نیست.
به همین علت است که این مردان و زنان(فعال آمریکایی) فرصت داشتند به جنبه های مختلف کشور سوریه بنگرند.
این افراد به کشور خود بازگشتند درحالیکه درک عمیق تری از وضعیت سوریه و منطقه داشتند.
یکی از خانم های فعال در سخنان خود در این جلسه توضیح داد که درباره ی فعالیت های داعش در سوریه و عراق به چه چیزهای دست یافته است.
بشار جعفری در ادامه ی سخنان خود در نیویورک گفت:هرچه ما بیشتر بدانیم که در سوریه چه می گذرد برای آنچه که ما جامعه ی بین المللی می نامیم ، بهتر خواهد بود و برای روابط دو جانبه ی سوریه و آمریکا نیز بهتر خواهد بود.
این کشور(آمریکا)بزرگ است و مردان و زنانی مثل شما دارد که همه نوع محدودیت ها را نادیده گرفتند و تصمیم گرفتند به سوریه بروند تا ببینند که در این کشور چه می گذرد و به کشور خود بازگردند و به افکار عمومی آمریکا بگویند که در سوریه چه مشاهده کردند؟ ما باید از این افراد تشکر کنیم و از آنها قدردان هستیم.
سفیر سوریه در سازمان ملل متحد گفت:بخش زیادی از سوء تفاهم بین دولت سوریه و دولت آمریکا به فقدان ارتباطات و عدم حضور دیپلماتیک آمریکا در دمشق باز می گردد.
شما می دانید که واشنگتن تصمیم گرفت سفارت آمریکا در دمشق را تعطیل کند. آنها منبع حرفه ای برای جذب اطلاعات از دمشق در اختیار ندارند.
هر زمان که ما فرصتی برای باز کردن هرگونه پنجره به سمت واشنگتن داشته باشیم شخصی می آید و تصمیم می گیرد که این فرصت را از بین ببرد گویی که کسی در دولت آمریکا نیست که تمایل داشته باشد تا صدای دولت سوریه را بشنود و اجازه بدهد که این صدا به وسیله ی افکارعمومی آمریکا شنیده شود!
همانطور که می دانید من یک دیپلمات هستم و به کشورم خدمت می کنم.
من به کاری که دارم افتخار می کنم. در جابجایی من در آمریکا محدودیت ایجاد شد. من نمی توانم فراتر از فاصله ی بیست و پنج مایلی از سازمان ملل متحد بروم درحالیکه علت این محدودیت را نمی دانم.
آنها هرگز به من نگفتند چرا؟ ما با دیپلمات ها این کارها را نمی کنیم. کشوری بزرگ مثل آمریکا نباید از یک دیپلمات بترسد.
در عصر انقلاب فناوری نباید این مسائل باشد. پس یک جای رویکرد آمریکا در قبال وضعیت سوریه اشکال دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار