حماس چهارشنبه حمایت "محمود عباس" را از هماهنگی امنیتی با اسرائیل محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، حماس چهارشنبه حمایت "محمود عباس" را از هماهنگی امنیتی با اسرائیل محکوم کرد.

"سامی ابوزهری" سخنگوی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد : اظهارات عباس درباره هماهنگی در زمینه امنیتی با اسرائیل هیچ توجیهی ندارد.

ابوزهری با اشاره به به نخستین توافقنامه آشتی که سال 2011 بین حماس و محمود عباس امضا شد افزود: این اظهارات که  به منافع ملی ضربه وارد می‌کند با توافقنامه قاهره و اجماع ملی مغایرت دارد و احساسات هزاران اسیر فلسطینی را که در زندان های اشغالگران در برابر مرگ آرام قرار دارند ، جریحه دار می‌کند.

این سخنگو با اشاره به ناپدید شدن سه جوان اسرائیلی از پنجشنبه گذشته از  رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی که سخنان خود را فقط بر ادعاهای اسرائیلی‌ها بنا کرده است بدون آنکه کمترین اطلاعات واقعی داشته باشد، انتقاد کرد. 

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل حماس را مسئول ربودن سه اسرائیلی معرفی کرد و ارتش عملیات گسترده ای علیه حماس اجرا و حدود 200 تن از فعالان آن را از چند روز پیش بازداشت کرده است .

حماس23 آوریل در غزه  توافقنامه آشتی با سازمان آزادیبخش فلسطین ( ساف ) امضا کرد که در آن مفاد توافقنامه سال 2011 قاهره تکرار شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار