انفجار یک خوردروی انتحاری در میان هزاران نفر در نیجریه که مشغول تماشای بازی برزیل و مکزیک بودند، 21 نفر کشته بر جای گذاشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ گروهی از هواداران فوتبال در شهر داماتور نیجریه گردهم جمع شده تا بازی میان تیم های برزیل و مکزیک را تماشای کنند.

ورود یک تاکسی انتحاری به میان جمعیت و انفجار آن موجب کشته شدن 21 نفر و مجروح شدن حداقل 15 تن دیگر شد.



مقامات امنیتی نیجریه پیش از این نیز نسبت به عملیات های تروریستی صورت گرفته از سوی گروهک تروریستی "بوکوحرام" به مردم این کشور هشدار داده بودند.

ژیش از این نیز عملیات تروریستی دیگری نیز از سوی گروه تروریستی بوکو حرام و الشباب در نیجریه صورت گرفته بود که منجر به کشته شدن حداقل 60 نفر شد.

در این حمله تروریستی حداقل 21 نفر کشته و 27 تن دیگر مجروح شدند.
 
نیروهای پلیس ونظامیان ارتش نیجریه بلافاصله در محل حاضر شده و به امداد رسانی مجروحان و آسیب دیدگان پرداختند هر چند تاکنون گروهک تروریستی بوکوحرام‌ مسئولیت این حمله در میان جمعیت هواداران فوتبال را  بر عهده نگرفته است اما سابقه انجام فعالیت‌های خرابکارانه این گروهک تروریستی از جمله ربودن 200 دانش آموز دختر مشکلی برای پلیس نیجریه باقی نگذاشته که بوکوحرام عامل قتل هواداران فوتبال بوده است.
 
 تیم ملی نیجریه در گروه f  با تیم های ایران، آرژانتین وبوسنی هم گروه است.
 
دیدار اول نیجریه مقابل ایران با نتیجه بدون گل مساوی به اتمام رسید و دیدار دوم این تیم مقابل بوسنی یکشنبه آینده برگزار می‌شود.

مقامات نیجریه نگران انجام عملیات تروریستی دیگری به هنگام برگزاری بازی‌های تیم ملی  این کشور در رقابت‌های  جام جهانی 2014 هستند.
 
انتهای پیام/


برچسب ها: فوتبال ، تیم ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار