یعقوبی گفت: از کل ساختار نیروی انسانی در دانشگاه‌ها، 95 درصد آنها درمانگر هستند و تنها 5 درصد نیروها شامل نیروی بهداشتی می‌شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر یعقوبی سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان در حاشیه‌ی دومین گردهمایی روسای بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی گفت: ساختار نیروی انسانی مراکز بهداشت ما به اینگونه است که ما 106 دانشگاه دولتی داریم که از این میان تعداد 71 واحد دارای مرکز بهداشتی هستند، 38 دانشگاه به صورت مستقل و 33 دانشگاه مرکز بهداشت ادغام شده با مراکز مشاوره هستند و همچنین 35 دانشگاه مرکز مشاوره دارند ولی فاقد مرکز بهداشتی هستند.

وی افزود: سیاست اصلی دفتر مشاوره و بهداشت وزارت علوم این است که واحد‌های تخصصی باید به صورت مستقل اداره شوند.

وی ادامه داد: هدف اصلی تشکیل مراکز بهداشت و درمان شامل ارتقا بهداشت محیط و حرفه‌ای سطح موسسه، تامین ارتقا سطح بهداشت و سلامت موسسه، ارزیابی و پایش سلامت دانشگاهیان، کارشناسی و نظارت بر فعالیت‌ها و خدمات مرتبط با سلامت و اجرا همکاری‌ در انجام طرح‌ها و پروژه‌های مطالعاتی است.

یعقوبی خاطرنشان کرد: از کل ساختار نیروی انسانی موجود در دانشگاه‌ها 95 درصد آنها درمانگر هستند و تنها 5 درصد نیروها شامل نیروی بهداشتی می‌شوند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار