رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بومی و محلی گفت: 200 هزار ورزشکار سازمان یافته در مناطق روستایی داریم که این ورزشکاران در رشته‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

غلامرضا جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: اگر امروز صحبت از رشد منفی ورزشکاران بیمه شده و سازمان یافته روستایی است به دلیل محدودیت منابع مالی و برخی اقدامات در پوشش بیمه‌ای ورزشکاران از سوی هیئت‌های مختلف است که با هماهنگی فدراسیون پزشکی و ورزشی و همچنین مسئولان وزارت ورزش و جوانان تلاش می‌کنیم تا بیمه خاصی را برای ورزشکاران روستایی تعریف کنیم تا در سازمان‌یافتگی ورزشکاران وضعیت مطلوبی را شاهد باشیم.

وی جامعه مخاطب ورزشی این فدراسیون را ورزشکاران روستایی و عشایری با محوریت احیای بازی‌های بومی و محلی و باستانی اعلام کرد و افزود: در این زمینه شرایطی فراهم شده تا جشنواره‌های استانی و ملی در قالب بازی‌های بومی و محلی تقویت شود.

رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بومی و محلی گفت‌: امسال با توجه به سیاست وزارت ورزش و جوانان مکلف هستیم تا نسبت به احیا و ترویج ورزش‌های بومی و سنتی به ویژه ثبت این بازی‌ها در ردیف آثار ناملموس فرهنگی و معنوی اقدامات لازم را انجام دهیم.

جعفری تصریح کرد: در این زمینه از ظرفیت و استعدادهای نهاد و تشکل‌های استانی و شهرستانی استفاده می‌کنیم و در کنار آن تفاهمنامه‌ای را با فدراسیون کشتی به امضا رساندیم تا در مناطق مختلف کشور کشتی بومی و محلی با عناوین مختلف احیا شود که این خود به احیا و بالندگی غرور ملی و ارتقای سطح دانش جامعه مخاطب کمک خواهد کرد.

وی به محدودیت منابع مالی اشاره کرد و ادامه داد: قرار است از اعتبارات وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون کمکی مناسب انجام شود که این کار منوط به حصول درآمدهای دولت و تامین منابع اعتباری است که با توجه به رویکردی که به ورزش روستایی و احیای بازی‌های بومی و محلی است دولت با انگیزه مضاعف درصدد برطرف کردن محدودیت‌ها و همچنین تقویت این فدراسیون است که امیدواریم با عزم ملی و همراهی نمایندگان مجلس و استانداران امکانات ورزشی در روستاها تقویت شود.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: اردبیل ، ورزشهای ، بومی ، محلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.