منابع امنیتی پاکستانی روز یکشنبه از کشته شدن دهها شورشی در حملات هوایی ارتش پاکستان به مواضع شورشیان در شمال غرب این کشور خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از منابع امنیتی پاکستانی روز یکشنبه از کشته شدن دهها شورشی در حملات هوایی ارتش پاکستان به مواضع شورشیان در شمال غرب این کشور خبر دادند. 

این حملات در منطقه کوهستانی دهقان در حدود 25 کیلومتری غرب میرانشاه، بزرگترین شهر منطقه قبایلی وزیرستان و محل نفوذ طالبان و فعالان القاعده نزدیک مرز افغانستان روی داد.  

به گزارش خبرگزاری فرانسه از میرانشاه، یک مقام پاکستانی گفت: « این حملات بر اساس اطلاعات تایید شده مبنی بر حضور ازبک ها و دیگر شورشیان در منطقه انجام شد .»

شمار دقیق قربانیان شورشی اعلام نشده است. اما یک مقام امنیتی محلی به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد « دهها شورشی کشته شدند و هفت مخفی گاه آنها نابود شد .»

درباره هویت قربانیان اختلاف نظر وجود دارد اما یک مقام دستگاه های اطلاعاتی میرانشاه به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد جنگجویان ازبک در بین آنها وجود دارد.

این حملات یک هفته بعد از حملات به فرودگاه کراچی ( جنوب ) صورت گرفت که با کشته شدن 38 نفر همراه بود.

طالبان پاکستان و جنبش اسلامی ازبکستان سپس اعلام کردند جنگجویان ازبک در این حمله حضور داشتند.    

در همین حال شبکه تلویزیونی العربیه در خبری گزارش داد مقامات پاکستانی از کشته شدن حدود 100 تن از شبه نظامیان شورشی در حملات هوایی در شمال غرب این کشور خبر دادند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار