دانشگاه زنجان و جنگلداری نانجینگ در کشور چین تفاهم نامه همکاری برای تبادل و توسعه روابط علمی امضا کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ رییس روابط عمومی دانشگاه زنجان با بیان این مطلب گفت : هیات علمی از دانشگاه زنجان برای ایجاد همکاری های علمی بین المللی به دانشگاه جنگلداری نانجینگ چین اعزام شدند.

سپهری نمایندگان زنجان را شامل معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ؛رئیس دانشگاه کشاورزی رئیس اداره همکاریهاریهای علمی بین المللی که به منظور ایجاد همکاریهای بین المللی از دانشگاه جنگلداری نانجینگ بازدید به عمل آوردند وطی جلسه ای با مسوولان این دانشگاه اقدام به توضیحاتی در باره و ضعیت آموزش و پژوهش و معرفی ظرفیت های مراکز علمی خود کردند.

وی یادآورشد: در پایان نمایندگان دو دانشگاه اقدام به انعقاد تفاهم نامه همکاری در زمینه تشویق همکاری اکادمیک از طریق پژوهش و اموزش در راستای پیشرفت یادگیری، ایجاد یک رابطه با منافع دو طرفه بر مبنای همکاری آکادمیک، علمی و پژوهشی، تشویق بازدیدهای نمایندگان و اعضای هیات علمی دو دانشگاه از یک دانشگاه به دانشگاهی دیگر به منظور مشارکت در پژوهش در دوره های کوتاه یک تا دو ماهه و تسهیل پذیرش دانشجویان با قابلیت از یک دانشگاه به دانشگاهی دیگر به منظور ثبت نام در دوره های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در پژوهش مشارکت داشته باشند.

رییس روابط عمومی دانشگاه زنجان  اظهار کرد: همکاری در انتشارات مشترک از طریق مقالات و کتب، تسریع تبادل انتشارات اکادمیک و اطلاعات علمی، تسهیل تبادل هیات علمی، پژوهشگران و متخصصان برای انجام پژوهش و تدریس یا تبادل ایده ها از دیگر محورهای این تفاهم نامه محسوب می شود.

سپهری تصریح کرد: فراهم کردن فرصتی برای استادان و محققان جهت مشارکت در کنفرانس ها، کارگاه های آموزشی، دوره های آموزشی، سمپوزیوم ها و جلسات بین المللی هر دو دانشگاه نیز از جمله مفاد این تفاهم نامه همکاری به شمار می آید.

وی ادامه داد: ارایه تسهیلات ضروری برای تبادل استاد جهت سپری کردن دوره فرصت مطالعاتی در هر یک از دانشگاههای طرفین، همکاری در برگزاری نمایشگاه های علمی، پژوهشی، فناوری مشترک و انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک ، تبادل دانشجو در حیطه های مورد علاقه طرفین بر اساس قوانین هر دو کشور و دانشگاه در قالب دوره سه تا شش ماهه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دوره های کوتاه دو هفتگی برای دانشجویان کارشناسی از دیگر محورهای این تفاهم نامه می باشد.

رییس روابط عمومی دانشگاه زنجان اضافه کرد: تامین هزینه های هریک از فعالیت های فوق شامل تسهیل دریافت ویزا برای بازدید کنند گان، مواد پژوهشی، سفرهای بین المللی و داخلی، کمک هزینه پژوهشگر یا دانشجو، و دیگر هزینه ها براساس توافق طرفین و مورد به مورد خواهد بود.

سپهری خاطر نشان کرد : هر دو دانشگاه می توانند دانشجویان تحصیلات تکمیلی خود را به مدت سه تا شش ماه برای انجام آزمایشات یا همکاری های پژوهشی اعزام کنند/س.
برچسب ها: دانشگاه ، زنجان ، جنگلداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.