رویترز در گزارشی درباره عقب ماندن شرکت های تسلیحاتی آمریکایی در بازارهای جهانی نوشت: براساس گزارشی که این هفته منتشر شد، ارتش آمریکا و شرکت های مهم وابسته آن به منظور باقی ماندن در عرصه رقابت جهانی باید فعالیت های خود را در سراسر جهان گسترش دهند و تدابیر تجاری بیشتری را در این زمینه به کار گیرند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، "ویلیام لین" معاون سابق وزیر دفاع آمریکا - که رئیس کار گروهی است که در تهیه گزارش مرکز امنیتی جدید آمریکا مشارکت داشته است - اعلام کرد: ما در مسیر انقلابی دیگر در زمینه صنایع دفاعی قرار داریم.

لین - که در حال حاضر ریاست شرکت فن آوری دی آر اس ، واحدی از شرکت فینمکانیکا اسپای ایتالیا - را بر عهده دارد - همچنین گفت: اگر می خواهیم در زمینه فن آوری دفاعی همچنان در جهان مطرح باشیم ، باید از این موضوع اطمینان حاصل کنیم که راهبرد ما در زمینه صنعت دفاعی و همچنین ساختار هدف یابی ما بر اساس اصل جهانی سازی و بازرگانی است.

این در حالی است که بودجه ارتش آمریکا در حال کاهش است اما چین ، هند و دیگر کشورهای جهان در حال افزایش بودجه های دفاعی خود و همچنین در حال برداشتن گام هایی در زمینه توسعه فن آوری های ماهواره ای و دیگر فن آوری های پیشرفته هستند. شرکت های لاکهید مارتین، بوئینگ و دیگر شرکت های آمریکایی به منظور حفظ درآمد خود به فروش تجهیزات خود در خارج از آمریکا روی آورده اند و در پی یافتن فرصت هایی در بازارهای غیر دفاعی جهان هستند.

لین در گفتگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد گزارش مرکز امنیتی جدید آمریکا به مثابه " زنگ خطری " در این باره است که ما باید تغییراتی مشابه آنچه که در چند دهه پیش در زمینه صنعت خودروسازی انجام دادیم، انجام دهیم.

در این گزارش همچنین آمده است انطباق صنعت تسلیحاتی آمریکا با روند کنونی به کندی پیش می رود . برای نمونه، پنتاگون تمرکز خود را از پیشرو بودن در زمینه توسعه فن آوری هایی از قبیل ماهواره های جی پی اس به سوی ابداعات تجاری از قبیل چاپ سه بعدی تغییر داده است.

در این گزارش همچنین آمده است صنعت دفاعی و دولت باید در زمینه فن آوری های جدید سرمایه گذاری های بیشتری انجام دهند و قوانین و موانع موجود بر سر راه شرکت های آمریکایی را بر طرف کنند.

لین افزود کنترل صادراتی همچنین سبب آسیب رسیدن به فروش تجاری فن آوری های مادون قرمز توسعه یافته برای ارتش آمریکا شده است.

او گفت: عدم صادرات ما بدین معنا نیست که ما این فن آوری ها را در اختیار نداریم . بلکه بدین معناست که شرکت های آمریکایی از انجام امور تجاری منع شده اند و از فرصت های موجود در این زمینه در آمریکا استفاده نمی شود.

این گزارش همچنین خواستار اجرای اصلاحاتی به منظور صدور مجوز برای شرکت های آمریکایی و خارجی دیگر برای مشارکت در بازار تسلیحاتی آمریکا ، لزوم ارتباطات بیشتر درباره نیازهای فن آوری پنتاگون و اقداماتی به منظور حفاظت از حق مالکیت معنوی شرکت های خصوصی شده است .

در همین حال این گزارش می افزاید شرکت های سازنده تسلیحات باید در زمینه فن آوری های جدید سرمایه گذاری های بیشتری انجام دهند یا به خریداری شرکت هایی بپردازند که به توسعه این فن آوری ها پرداخته اند . بر اساس این گزارش، شرکت های آمریکایی باید تلاش های بیشتری به منظور طراحی محصولاتی با هدف صادرات انجام دهند و بیش از پیش در بازارهای بین المللی سهیم شوند.

اندی لوری  مهندس ارشد سابق شرکت ریتون اعلام کرد فشارهای ناشی از کاهش هزینه ها سبب شده است شرکت کشتی سازی هانتینگنون اینگالز اینداستریز و دیگر شرکت های دفاعی تدابیری را به منظور کاهش هزینه های تولید و بهبود کیفیت اتخاذ کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار