به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ دنیای امروز تشنه تکنولوژی و فناوریهای روز است و همین موضوع باعث شده تا بازار تلفنهایهوشمند بیشتر از همه مورد توجه کاربران قرار گیرد. اکثر گوشیهای مطرح با برندهای جهانی در کشورمان جلوی ویترینهای فروشندگان و مراکز خرید گوشی خودنمایی میکنند. مردم و خصوصاً قشر جوان جامعه هم تمایل به استفاده از این تلفنهای هوشمند دارند.
یکی از مهمترین و البته پر بحثترین نکات هنگام خرید تلفن همراه، موضوع گارانتی است! اما جالب است بدانید 91 درصد گوشیهای موجود در
بازار قاچاق هستند و فقط 9 درصد از گوشیهای خارجی که در کشورمان به فروش
رفتهاند از مبادی رسمی میباشد.
برگردیم به موضوع گارانتی؛ واقعیت آن است كه گارانتی گوشی در بازار ایران موضوعی مبهم دارد. گارانتی یا ضمانت نامه در واقع تعهدی است که سازنده کالا در مقابل آن متعهد میشود چنانچه کالا در مدت زمان معین که در ضمانت نامه قید شده دچار نقص یا ایرادی شود بدون اخذ وجهی (بدون گرفتن اجرت تعمیر و هزینه قطعات) آن را تعمیر کند و در صورتی که ایراد وارده اساسی باشد با دستگاه جدید تعویض کند.
اغلب خریداران میگویند صرف پول بابت گارانتی بیجاست و علاوه بر موارد ابطال گارانتی، شرایطی
همچون اشکالات باتری، ضعف آنتن و یا معیوب بودن نرم افزارها که از کارکردهای اصلی گوشی است شامل گارانتی
نمیشود، اما عدهای هم هستند که با توجه به موضوع قاچاق که در بالا به آن اشاره کردهیم به سمت خرید گوشی گارانتی دار میروند تا در صورت بروز مشکل از گارانتی استفاده کنند.
با نگاهی به گارانتی در کشورهای توسعه یافته در مییابیم، تولیدکنندگان برای جلب مشتری، رضایت و حمایت از آنان اقدام به ارائه گارانتی برای خدمات پس از فروش هر چه بهتر اقدام میکنند. اما اکثر مردم ایران ابراز ناراحتی از بی توجهی مراکز گارانتی دارند!!
پیگیریهای دریچه در خصوص گارانتی تلفنهای همراه همچنان ادامه دارد...
• نظر شما
نظر شما در خصوص گارانتی گوشی چیست؟! اگر
بخواهید برای خودتان گوشی همراه تهیه کنید، گوشی گارانتیدار انتخاب خواهید
کرد یا بدون گارانتی؟!
وقتی خریدم هیچ عیبی نداشت,سالم سالم
اما سه روز بعد متوجه شدم روی صفحه رنگ سفیدی خودنمایی میکنه
اونو بردم گارانتی
بعد دیدنش و گفتن((آقای**مشکل یافت شده صحیح بوده است))
بعد از 1 ماه من دیگه اعصابم خورد شد رفتم نمایندگی و گفتم گوشیم چی شد
خلاصه آرومم کردن
فرداش یک گوشی جدید برام فرستاد
اونم اصل از کشور ویتنام چون گارانتیش درست بود
خلاصه فهمیدم اگر گارانتی معتبر باشه و اگر تا 7 روز برای دستگاه مشکلی پیش بیاد دستگاه رو تعویض میکنند
پس گارانتی همیشه بد نیست
دوسال پیش از شرکت سامسونگ led خریدم بعد از اینکه نصاب شرکت سامسونگ tv را روشن کرد پورت یواس بی های پست کار نمیکردند و از تلویزیون صداهای شبیه به تق تق بلند می اومد سام سرویس اعلام کرده این مشکلی نداره و باید بیاد تا تعمیر بشه آخه tv نو آکبند از شرکت اومده باید تعمیر بشه ؟؟
یا چون مشکل از تولید کننده بوده باید عوض بشه؟ قضاوت با شما!
در کل گارانتی فقط دریافت پول بیشتر از خریدار و در نتیجه سود خالص برای فروشنده
ایست باید کلمه گارانتی برداشته شود
قیمت بالای تلفن همراه هم تاثیر فراوانی داره
به همین دلیل بعضیا از خارج کشور قاچاقی میارن که ارزون بیوفته و میوفته....
و گارانتی هم زیاد اهمیت نمیدن
واگر گوشی ، تبلت و ........
شما دارای گارنتی است یعنی پول اضافی داده اید
البته تبلت ها و گوشی های ایرانی واقعا گارنتی اشان بهتر از خارجی ها است و به اندازه 40 درصد می ارزد بخرید
به نظر من اگه یه گوشی بدون گارانتی با یه گوشی با گارانتی فقط هزار تومن هم فرق داشته باشن بازم باید بدون گارانتیش رو خرید و اون هزار تومنو الکی پرداخت نکرد.