مدیرکل گمرکات مازندران گفت: درآمد گمركات استان در دوماه نخست با رشد 24 درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال به 271 ميليارد و 128 ميليون ریال رسيد.

یوسفی نژاددر گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری با بیان اینکه، صادرات غيرنفتي مازندران در دو ماهه نخست امسال به بيش از 70 ميليون و 988 هزار دلار رسيد افزود: همچنین در این مدت 132 ميليون و 762 هزار دلار انواع كالا نيز وارد استان شد.

وی تصریح کرد: عمده صادرات گمركات استان در فروردين و ارديبهشت امسال به ترتيب به كشورهاي عراق، روسيه، تركمنستان، آذربايجان و پنجمين كشور عمده طرف معامله صادراتي نيز قزاقستان بوده است.

مدیرکل گمرکات مازندران گفت: اقلام عمده صادراتي گمرکات مازندران در نخستين ماه امسال به ترتيب ارزش دلاري فرآورده های لبنی با 49 درصد، سیمان با 17 درصد سهم از كل ارزش صادرات، ساير كالاهاي صنعتي با 10 درصد، لوله و پروفیل 8 درصد و آب ميوه و كنسانتره 4 درصد از سهم كل صادرات را به خود اختصاص داده اند.

یوسفی نژادافزود: اقلام عمده وارداتي در دو ماهه امسال،به گمرکات استان در اين مدت به ترتيب شامل: آهن آلات به ارزش بيش از 30 ميليون و 897 هزار دلار و سهم ارزشي 23 درصد، گندم به ارزش بيش از 26 ميليون دلار و سهم ارزشي 20 درصد، ذرت به ارزش 22 میلیون و 381 هزار دلار و سهم ارزشي 17 درصد، جو به ارزش 9 ميليون و 104 هزار دلار و سهم ارزشي 7 درصد، كاغذ به ارزش 6 ميليون و 324 هزار دلار و سهم ارزشي 5 درصد از كل واردات بوده است.

وی تصریح کرد:، عمده واردات گمركات استان مازندران به ترتيب از كشورهاي فدراسيون امارات، روسيه، تركيه، قزاقستان و پنجمين كشور عمده وارد كننده به گمركات استان مازندران كشور آذربايجان بوده است.

مدیرکل گمرکات مازندران گفت: همچنین در اين مدت از طریق گمرکات استان 6 هزار و 650 تن انواع کالا شامل ماشين آلات و ورق آهن به ارزش 11 ميليون و 546 هزار دلار به مقصد پاکستان، عراق، افغانستان و امارات ترانزیت خارجی گشته است./س

برچسب ها: گمرک ، مازندران ، درآمد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.