پایگاه اینترنتی فرانسوی زبان "ژئو تریبون" سفر قریب‌الوقوع امیر کویت به ایران را تاریخی توصیف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی "ژئو تریبون" نوشت: هفته آینده، شیخ صباح احمد الصباح، امیر کویت به ایران سفر خواهد کرد. این سفر با توجه به اینکه اولین سفر وی در مقام امیر کویت به ایران است تاریخی توصیف می شود. سفر دو روزه شیخ صباح با هدف کمک به امنیت و ثبات در منطقه خلیج فارس صورت می گیرد. 

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت، کونا، در این سفر شماری از وزرا از جمله وزیر امور خارجه، نفت، صنعت، دارایی و تجارت کویت، امیر این کشور را همراهی خواهند کرد. 

سفیر ایران در کویت در کنفرانسی مطبوعاتی به برخی موضوعاتی که قرار است در این سفر، مقامات ایران و کویت درباره آنها رایزنی کنند اشاره کرد. در این بین می توان به اوضاع منطقه و مناقشه سوریه اشاره کرد. قبل از این، مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، هفته گذشته اعلام کرده بود که این سفر قرار است صفحه جدیدی در روابط دوجانبه باز کند. 

خاطر نشان می‌شود که روابط ایران و کویت از اوت 2013 همزمان با به قدرت رسیدن حسن روحانی در جمهوری اسلامی به شدت بهبود یافته است. 

سفر امیر کویت به ایران اقدامی دو جانبه و معمول در دیپلماسی است. در واقع، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در ماه دسامبر گذشته در قالب سفری دوره ای به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به کویت سفر کرده بود. در این سفر، ظریف از عربستان سعودی بازدید نکرد اما ریاض اخیرا وی را به طور رسمی دعوت کرده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار