شواهد نشان می‌دهد ارتش نیجریه به تنهایی قادر به تامین امنیت این کشور نیست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی، شواهد نشان می‌دهد ارتش نیجریه به تنهایی قادر به تامین امنیت این کشور نیست. 

آمریکا هشتاد نیروی ویژه را به چاد اعزام کرده است تا در جستجوی بیش از دویست دختر دانش آموز که بیش از یک ماه پیش از مدرسه‌ای در شمال شرقی نیجریه ربوده شدند، کمک کنند. گروه شبه نظامی و اسلامگرای بوکوحرام این دختران دانش آموز را ربوده است. این گروه همچنین متهم است دست کم بیست و هفت نفر را در دو روستا در همان مناطق کشته است.

 این حملات بسیار نزدیک به شهرک چیبوک که دختران دانش آموز ماه گذشته از آنجا ربوده شدند، رخ داد. بوکوحرام همچنین متهم به دو انفجار در شهر جوس در روز سه شنبه است که یکصد و هجده کشته بر جای گذاشت.

یک افسر نظامی نیجریه به بی بی سی گفت ارتش نیجریه امکانات کافی برای مقابله با این حملات ندارد و برای این منظور به خوبی آموزش ندیده است. انفجارهای شهر جوس در یک بازار شلوغ رخ داد. البته جوس صدها مایل با منطقه بی قانون شمال شرق نیجریه فاصله دارد. در آن مناطق دولت با اعزام نیرو وضع فوق العاعده اعلام کرده است. انفجارها در جوس مردم این شهر را بسیار نگران کرده است. 
ایگنیشس لانگجان معاون فرماندار جوس گفت اگر آنچه در شمال شرق رخ می دهد، در اینجا هم رخ دهد اوضاع بسیار خطرناک می شود. در هر حال مردم باید هوشیار باشند. 

این انفجارها که یکی از مرگبارترین حملات در  سالهای اخیر بوده است، نشان از گسترش بحران در نیجریه از شمال شرق این کشور به مناطق مرکزی این کشور دارد. حال سوال این است آیا ارتش می‌تواند با این وضع مقابله کند. دولت نیجریه می‌گوید می تواند از پس بوکوحرام برآید اما تصاویری که منتشر می‌شود نشان  دهد اوضاع بسیار بدتر از آن است که ارتش نیجریه بتواند آن را کنترل کند.

 یکی از نظامیان نیجریه که در خط مقدم با بوکوحرام می‌جنگد به شرایط اعلام نشدن نامش به بی بی سی گفت ارتش نیجریه روحیه خود را از دست داده است و شمار نیروها و تسلیحاتش کمتر از ستیزه جویان است.

دولت می‌گوید در جستجو برای پیدا کردن دختران دانش آموز از هیچ تلاشی فروگذار نیست اما در شمال شرق نیجریه نظامیان این کشور می‌گویند هیچ تغییری در عملیات آن اتفاق نیفتاده است. هیچ گروه هنوز مسئول انفجارهای بازار جوس را برعهده نگرفته است اما مردم جوس نگران هستند این انفجارها کار بوکوحرام بوده باشد. به علاوه عده کمی از مردم باور دارند ارتش می‌تواند از جان آنها محافظت کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار