رییس جهاد کشاورزی بهشهر گفت : 12 هکتار از زمین های شیبدار و کم بازده مناطق کوهستانی شهرستان در راستای اجرای طرح تغییر الگوی کشت ، به کشت یونجه اختصاص یافت.

ˈ غلامرضا قنبری ˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود : زیادی از زمین هایی که امسال در آن یونجه کشت شد ، زمین های شیبداری بودند که به دلیل کشت های نادرست ، شاهد کم ترین بازده برای کشاورزان بود.

وی ادامه داد : برای کمک به کشاورزان برای کشت این محصول بیش از 300 کیلوگرم نهاده های مورد نیاز شامل کود شیمایی و بذر یارانه ای بین آنان توزیع شد.

رییس جهاد کشاورزی بهشهر بر لزوم استفاده بهینه از زمین های کشاورزی بخصوص در مناطق کوهستانی تاکید کرد و گفت : تغییر الگوی کشت و حرکت به سمت جایگزینی محصولات دیم با درختان سیاه ریشه ، طرحی بسیار مناسب ، اقتصادی و به صرفه است.

وی افزود : زمین های شیب دار بخش یانسر و مناطق هزار جریب بهشهر برای باغداری مناسب است و تاکنون یکهزار هکتار از زمین های این مناطق پس از انجام مطالعه ، به کشت درختان سیاه ریشه اختصاص یافت.

او ادامه داد : اگر کشاورزی می خواهد امنیت غذایی در جامعه ایجاد کند باید اقتصادی شود در غیر این صورت و به دلیل منافع اندک ، موجب کوچ روستاییان به شهرها خواهد شد.

رییس جهاد کشاورزی بهشهر ،آموزش کشاورزان و آشنا کردن آنان با روش های علمی و جدید بهزراعی ، استفاده از ارقام مناسب ، مدیریت مصرف نهاده ها بویژه کود شیمیایی ، مبارزه با علف های هرز و بیماری ها و آفات و مدیریت ماشین در مزرعه را از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی بهشهر برای دستیابی به توسعه پایدار کشاوری در منطقه برشمرد/س

برچسب ها: کشت ، زمین ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.