یک سناتور آمریکایی استفاده از جوخه‌های آتش را راه‌کاری "انسانی‌تر" برای اعدام مجرمان دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ پس از اتفاقی که در ماه آوریل حین اعدام یکی از زندانیان در اوکلاهاما رخ داد، یک سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی خواهان بازگشت جوخه‌های آتش به زندان‌های این کشور شد.

به گفته این سناتور که پائول رِی نام دارد، استفاده از جوخه‌های آتش، راه‌کاری بسیار انسانی‌تر از تزریق برای اعدام مجرمان است. گفته می‌شود قرار است این پیشنهاد در جلسه رسمی بعدی دولت که در ماه ژانويه برگزار می‌شود، مطرح گردد.

تاکنون پیشنهاد‌های زیادی مبنی بر تغییر روش‌های اعدام در آمریکا مطرح شده است، اما از آنجا که استفاده از جوخه‌های آتش در این کشور سابقه بسیار طولانی دارد، احتمال می رود این طرح مورد تصویب واقع شود. گفته می شود آخرین باری که این روش در آمریکا استفاده شده است، در سال 2010 بوده است؛ زمانی که رونی لی گاردنر توسط 30 مامور مسلح به کالیبر به گلوله بسته شد. البته استفاده از این روش از سال 2004 در آمریکا معمول نبوده و گاردنر به درخواست خود به این صورت اعدام شده است.

به گفته ری، "شاید برخی این روش را بسیار قدیمی تصور کنند، اما به نظر من، این انسانی‌ترین راه برای کشتن مجرمان است. در این روش آسان و ارزان، مجرمان ظرف چند ثانیه کشته می‌شوند. اگرچه این راهکار اندکی اضطراب به همراه دارد، اما درست در لحظه‌ای که یک گلوله به قلب اصابت کند، فرد مرده است، هیچ درد و رنجی در کار نیست. اما بزرگ ترین مزیت استفاده از جوخه‌های آتش، دقیق و مطمئن بودن آن است. در حالیکه در دیگر روش های اعدام، درصدی از خطا وجود دارد."
 
گفته می‌شود پس از منع استفاده از جوخه‌های آتش، تزریقات مرگ‌بار معمول‌ترین روش اعدام مجرمان در آمریکا بوده است. اما این روش نیز اخیرا مورد انتقادات زیادی قرار گرفته است.




انتهای پیام/

برچسب ها: جوخه ، مجرم ، سناتور ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار