در سازمان ملل؛

ونزوئلا از آمريکا شکايت می‌کند

"الیاس خاوا" وزیر امور خارجه ونزوئلا اعلام کرد قصد دارد در سازمان ملل متحد و دیگر سازمان های بین المللی، آمریکا را به دخالت در بحران سیاسی این کشور متهم کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه،  وزیر امور خارجه ونزوئلا روز یکشنبه اعلام کرد قصد دارد در سازمان ملل متحد و دیگر سازمان های بین المللی، آمریکا را به دخالت در بحران سیاسی این کشور متهم کند.

"الیاس خاوا" وزیر امور خارجه ونزوئلا گفت: "ما در سازمان ملل رسما از آمریکا شکایت خواهیم کرد، زیرا این کشور منشور سازمان ملل را نقض می کند."

خاوا افزود کاراکاس همچنین در سازمان های منطقه ای از جمله «سازمان کشورهای آمریکایی، آمریکای لاتین و کارائیب» و همچنین "اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی" علیه آمریکا شکایت خواهد کرد.

وزیر خارجه ونزوئلا گفت دولت این کشور "پرونده جامعی" را درباره اظهار نظرهای مداخله جویانه "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا، "جان کری" وزیر امور خارجه و دیگر مقامات ارشد این کشور تهیه کرده است.

دولت سوسیالیست "نیکولاس مادورو" رئیس جمهور ونزوئلا طی سه ماه اخیر شاهد اعتراضات خشونت آمیز مردم در خیابان‌ها بوده است. بر اثر درگیری هایی که در جریان این اعتراضات به وجود آمد، 42 نفر کشته و بیش از 800 تن زخمی شدند.

علت این اعتراضات که از ماه فوریه آغاز شد، خشم مردم از ناتوانی دولت در مقابله با آمار فزاینده جرم و همینطور نداشتن دسترسی به برخی اقلام ضروری زندگی از جمله شیر و لبنیات عنوان شده است.

مقامات دولت ونزوئلا، برخی نخبگان سیاسی داخلی و همچنین آمریکا را به تلاش برای برکناری مادورو از قدرت متهم می کنند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار