رئیس اداره بیماری‌های منتقله از آب و غذا و عفونت‌های بیمارستانی وزارت بهداشت گفت:سال گذشته در سیستان و بلوچستان تعداد ۱۴۲ مورد بیماری مبتلا به وبا شناسایی شد که ۸۰ درصد بیماران شناسایی شده افغان بودند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.،: براساس مطالعات انجام شده آمار عفونت‌های بیمارستانی در حدود 15-10 درصد برآورد می‌شود اما متاسفانه حدود یک درصد آن در کشور گزارش می‌شود که سبب می‌شود اقدامات کنترلی عفونت‌های بیمارستانی با مشکل روبه‌رو شود.

رئیس اداره بیماری‌های منتقله از آب و غذا و عفونت‌های بیمارستانی وزارت بهداشت گفت:خوشبختانه در سال‌های اخیر نظام مراقبت بیماری‌های منتقله از آب و غذا پیشرفت‌های خوبی داشته است و گزارش طغیان بیماری‌ها در 7 سال گذشته به بیش از 18 برابر افزایش یافته که حساسیت و تقویت نظام ثبت و گزارش‌دهی را نشان می‌دهد.

حسین معصومی‌اصل تصریح کرد: بیماری وبا که همه ساله مواردی از آن در کشور مشاهده می‌شود در سال 92 تعداد 257 نفر مبتلا به بیماری در کشور شناسایی شدند که استان سیستان و بلوچستان تعداد 142 مورد آن را به خود اختصاص داد.

وی افزود: 80 درصد بیماران شناسایی شده مبتلا به التور در سیستان و بلوچستان افغانی بوده‌اند که از مسیرهای غیر قانونی و با طی مسیرهای طولانی و بیمار شدن در مسیر راه به استان وارد شده بودند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.