معترضان در ویتنام با خشونت فراوان به کارخانه های چینی و دیگر موسسات هجوم می برند تا اعتراض خود را در رابطه با حفاری های چین در جزایر ویتنام اعلام کنند. در همین راستا چین به طور اختصاصی کارخانه Foxconn را در ویتنام تعطیل کرده است تا امنیت کارمندان خود را در قبال این اعتراضات حفظ کند.

به گزارشدریچه فناوری اطلاعاتباشگاه خبرنگاران؛ معترضین در ویتنام با خشونت فراوان به کارخانه های چینی و دیگر موسسات هجوم می برند تا اعتراض خود را در رابطه با حفاری های چین در جزایر ویتنام اعلام کنند. جزایرParacel, زنجیره ای از جزایر است که رسما در کنترل مردم چین است, اما ویتنام و تایوان نیز مدعی این جزایر هستند.

شرایط پیچیده منجر شده است تا معترضان شرکت هایی که برای نایک؛ آدیداس و وال مارت کار می کنند را غارت کنند. گفته می شود که 12 نفر در این درگیری ها کشته شده اند.

شرکتFoxconn, سازنده محصولات الکترونیکی چینکه انتخاب خیلی از شرکت های تکنولوژیکی غربی است, به طور اختصاصی کارخانه خود را در ویتنام تعطیل کرده است تا امنیت کارمندان خود را در قبال این اعتراضات حفظ نماید. از کارمندان خواسته شده است تا 3 روز به استراحت بپردازند و در محل کار خود حاضر نشوند. این تعطیلی از امروز شروع می شود. گزارش نشده است که کارخانهFoxconnدر حال حاضر چه محصولی را تولید می کند.


برچسب ها: چین ، foxconn ، paracel islands
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.