عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: اثرات تورمی اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها در بخش کشاورزی با اعمال حمایت های دولتی و نظارت های قانونی قابل کنترل است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،نوری در گفتگو با خبرنگاران گفت : اثرات تورمی اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه در افزایش هزینه تولید در بخش کشاورزی اجتناب ناپذیر است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت سوخت بر قیمت نهایی تولید در این بخش تاثیر می گذارد، گفت: در مراحل مختلف اجرایی مرحله دوم هدفمندی یارانه ها، باید بخش های مختلف تولیدی به گونه ای مدیریت شوند تا کشاورزان مشکلی از بابت تامین حامل های انرژی، نهاده ها و دیگر نیازهای خود برای تولید نداشته باشند.

نماینده مردم بستان آباد در خانه ملت با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی و پروتیینی جزو سبد خرید روزانه به شمار می آیند و از حساسیت زیادی در ازای تورم و دیگر نوسانات اقتصادی برخوردارند، اظهارکرد: چنانچه دولت سیاستی برای تثبیت قیمت مواد غذایی و نیازهای اساسی خانوار دارد، باید هزینه های تولید در بخش کشاورزی را جبران کند.

وی با توجه به نقش محصولات کشاورزی و لبنی در ارتقای سلامت جامعه، پیشنهاد کرد: بخشی از یارانه سلامت به بخش کشاورزی اختصاص یابد.

محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری امروز در مراسم رونمایی از دستاوردهای تحقیقاتی زراعی کشاورزی در مزرعه تحقیقات به نژادی غلات با بیان اینکه هیچ رقمی برای افزایش انرژی در بخش کشاورزی در نظر گرفته نشده است، گفت: از محل افزایش قیمت حامل های انرژی 54 هزار میلیارد ریال به تولید اختصاص داده ایم که بخشی از این مبلغ به بخش کشاورزی اختصاص می یابد.
 
 
انتهای پیام/

 

برچسب ها: سلامت ، بخش ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.