دو رأس گوزن زرد اروپايي در بوستان سراي مهر شهرداري آمل نگهداري می شود

شهردار آمل در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ضمن تشكر از تعامل و همكاري شوراي اسلامي شهر و شهردار بهشهر به جهت اهداء اين گوزن ها و ايجاد چنين فضايي گفت : به منظور منظرسازي طبيعي و جذابيت بخشيدن به بوستان سراي مهر شهرداري ( خانه بازنشستگان ) در مجاورت سراي مهر مكاني براي نگهداري دو گوزن زرد اروپايي فنس كشي شده تا شهروندان عزيز با مشاهده اين حيوانات لذت ببرند که به افزايش سلامت روانی و جسمانی آنها کمک می‌کند .

احمد اميرسليماني با بيان اينكه حفاظت از حيات وحش براي شهرنشينان نيز اهميت فراواني دارد افزود : حفظ سلامت اين گوزن‌ها كه منحصر به فرد هستند ، در گرو همكاري شهروندان و عدم پرتاب مواد غذايي تجويز نشده به داخل محوطه نگهداري گوزن‌ها است .

وي با اشاره به اينكه حفظ حيات وحش براي ما انسان ها بسيار با ارزش است افزود : از آنجایی که ایران یکی از 5 کشور دارای بالاترین تنوع‌ها در اقلیم و گونه‌های زیستی در جهان بوده و پنجمین کشور دارای جاذبه‌های گردشگری طبیعت است ، به‌راحتی می‌تواند ضمن اشتغال‌زایی و درآمدزایی ، به حفظ حیات ‌وحش و زیستگاهها هم مبادرت کند .

اميرسليماني گفت : امروزه حیات ‌وحش ، تأمین‌کننده‌ تفریحات سالم برای اهل هنر ، عکاسان ، گردشگران طبیعت و ... هستند به‌ طوری که مردمان بسیاری به ‌ویژه در کشورهای توسعه ‌یافته ، بیشتر اوقات فراغت خود را صرف تماشای جانوران وحشی می‌کنند .

وي با بيان اينكه حفظ حیات ‌وحش علاوه بر آنکه نمادی از مدنیت و توسعه ‌یافتگی فکری انسان‌ها است ، دارای ارزش اخلاقی یعنی احترام گذاشتن به حیات تمام موجودات و آفریده‌های خدای متعال است تصريح كرد : حیات ‌وحش ، نوعی بیمه طبیعت در برابر حوادث ناگوار به‌شمار می‌روند و می‌توانند به‌ عنوان شاخصی برای تعیین سلامت محیط ‌زیست مطرح شوند ، پس اگر حال حیات ‌وحش و محیط ‌زیست ما خوب نباشد ؛ حال ما هم خوب نیست ./س

برچسب ها: گوزن ، زرد ، اروپایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.