فارن پالیسی در گزارشی به قلم جان هادسن نوشت، کنگره آمریکا در تلاش برای تثبیت جایگاه صدای آمریکا "VOA" به عنوان رسانه ای در خدمت دیپلماسی دولت آمریکا است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شماری از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا درباره مصوبه مهم اصلاح صدای آمریکا  و دیگر رسانه های دولتی در آمریکا توافق کردند که این اصلاحات می تواند بر استقلال تصمیم گیران و شورای سردبیری این نهادها تاثیری به سزایی داشته باشد. 

براساس طرح جدیدی که نمایندگان کنگره آمریکا در تلاش برای تبدیل آن به مصوبه و قانون هستند، ماموریت صدای آمریکا  به صراحت به حمایت از دیپلماسی عمومی آمریکا و سیاست های دولت آمریکا تغییر خواهد یافت، اقدامی که می تواند بحث های طولانی در داخل دولت فدرال مبنی بر اینکه ایا صدای آمریکا «VOA» باید یک سازمان خبری بی طرف باشد یا ابزار اطلاع رسانی دولت آمریکا پایان دهد. 

اد رویس نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا و رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان در بیانیه ای اعلام کرده است "اکنون زمان اصلاحات گسترده است: رسانه های بین المللی آمریکا باید بیش از گذشته موثر باشند. "

گفتنی است، این طرح نتیجه یک سال مذاکره  فشره میان دموکرات ها و جمهوریخواهانی است که تلاش کرده اند همتایان خود در کمیته روابط خارجی سنا  را به حمایت از آن قانع کنند و فشارهای زیادی در این زمینه وارد کرده اند. این طرح اکنون حالا از حمایت الیوت انگل بلندپایه ترین دموکرات این کمیته برخوردار است و روز چهارشنبه در داخل کمیته به رای گذاشته خواهد شد. 

این طرح علاوه بر روشن ساختن ماموریت صدای آمریکا ، آژانس فدرال مسئول نظارت بر رسانه های دولتی آمریکا یعنی "شورای حکام نظارت بر رسانه ها" را دوباره سازماندهی خواهد کرد. 

براساس این طرح، این شورا دیگر توسط گروهی از اعضای نیمه وقت اداره نخواهد شد بلکه رییس آن فردی با کار تمام وقت خواهد بود که هر روز به طور تمام وقت در محل کار خود حاضر خواهد بود

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار