دولت امریکا با لفاظی های مضحکانه در قبال سیاست های بشردوستانه خود به کشتار و قتل عام شهروندان بی گناه در کشورهای جهان بااستفاده از هواپیماهای بدون سرنشین ادامه میدهد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از  آنتی وار ؛ ران پال  ، نویسنده ، محقق و نماینده سابق آمریکایی در مقاله ای با اشاره به جنایات کاخ سفید در استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در دیگر کشورها نوشت : دراوایل ماه جاری میلادی یک فروند هواپیمای بدون سرنشین وابسته به سازمان سیا در چندین حمله جداگانه بیش از 55 شهروند یمنی را به قتل رساند . 

این در حالی است که گزارشات خبرگزاری ها وشبکه های تلویزیونی ادعا می کنند که از این تعداد تنها سه تن از آنها غیرنظامی بوده اند و سایر کشته شدگان نظامیان و شبه نظامیان افراطی یمن هستند . این حملات نود و دومین حملات هواپیماهای بدن سرنشین اوباما در دوران ریاست جمهوری اش در آمریکا است که تاکنون بیش از هزار تن را به خاک  وخون کشانده است . 

پس از آخرین حمله پهپادهای آمریکایی در یمن ،‌باراک اوباما مدعی شد که در این کشور تنها کسانی که تهدیدی مستمر و شدید علیه مردم آمریکا دارند مورد حمله قرار میگیردند و شهروندان معمولی و غیرنظامیان نه کشته و نه زخمی می شوند . به گفته اوباما بالاترین استانداردها در این حملات رعایت شده است . 

اما ظاهرا هیچیک از این استانداردهایی که رییس جمهور آمریکا مدعی آن است ،‌ دیده نمی شود . اوباما در سال 2012 قانونی را امضا کرد که بر اساس آن حملات هواپیماهای بدون سرنشین در یمن بطور مستمر ادامه یابد حال آنکه علت این حملات روشن و یا اینکه نامعلوم و مبهم باشد . با این حال باز هم اوباما مدعی است که نظامیان و شبه نظامیان تروریست هدف حملات پهپادها هستند . 

در ادامه این مقاله آمده است :‌ این اقدام دولت آمریکا نشان میدهد که بسیاری از قربانیان حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در یمن نه تنها تروریست نیستند ،‌ بلکه مظنون به تروریست هم نبوده اند .آنها نه جرمی انجام داده اند و نه با تروریستها و سازمان های تروریستی نیز ارتباطی نداشته اند . آنها تنها قربانی نقض شدن تمامیت ارضی و حریم هوایی کشورشان توسط جنگنده های آمریکایی شده اند . 

برخی در داخل آمریکا مدعی هستند که باید افرادی را که مظنون به اقدام تروریستی هستند به قتل رساند تا بتوان امنیت کشور را تامین کرد . اما سوالی که مطرح می شود این است که آیا واقعا این کشتارها در یمن کشور آمریکا را امن تر می کند ؟ یا اینکه نتایج معکوس برای واشنگتن خواهد داشت ؟ آنچه ما می دانیم این است که یکی از ابزارهای استخدام و جذب نیرو توسط القاعده کشورهایی است که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی آنها را بمباران می کنند و یا اینکه کشورهای مسلمان را اشغال می کند .

ران پال در ادامه می نویسد : چگونه می توان از آسیب یا خشم کسانی در امان بود که هم اکنون مورد حملات آمریکا هستند و منتظر فرصت اند تا سیاست های اشغال گرانه و افزایش روزافزون تعداد اعضای تروریستی القاعده را جبران کنند ؟ سیاست های احمقانه امروز ما در حال ایجاد انبار بی شماری تروریست علیه آمریکا در آینده نیست ؟ دنیا در مورد آمریکا که در هر نقطه از جهان هر انسانی را که بر اساس دید خود نباید زنده باشد ، به قتل میرساند چگونه قضاوت خواهد کرد ؟

بهتر است سخنان زیبا و عوام فریبانه ای را که مقامات آمریکایی خطاب به رهبران جهان مبنی بر چگونگی رفتار و عملکرد در سطح بین الملل در قرن 21 بیان می کنند ،  به یاد بیاوریم . 

نویسنده در ادامه تصریح کرد: اخیرا واشنگتن خطاب به پوتین ، رییس جمهوری روسیه درباره بحران اوکراین و عملکرد کرملین در آن اظهار داشت که این اقدامات روش صحیحی برای رفتار بین المللی در قرن بیست و یکم نیست . نقض حاکمیت کشورها و عدم احترام به تمامیت ارضی آنان باید مورد توجه رهبران قرار گیرد .

سوال اینجاست که آیا ایالات متحده همین شعارهای زیبا را در موردکشوری مانند یمن انجام میدهد ؟ در مورد صدها و حتی هزاران انسانی که توسط هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی کشته می شوند و بدون آنکه جنایتی مرتکب شده باشند تنها به این جرم که توسط سازمان سیا برای مورد هدف واقع شدن ،  انتخاب شده اند چطور ؟ 
 
در انتهای این مقاله آمده است: در موردرییس جمهوری که با مشاوران و معاونان خود جلسه تشکیل میدهد تا افراد تازه ای را به هر اتهام به لیست قتل اضافه کند نیز این شعارها اعمال می شود ؟ رییس جمهوری که حتی کوچکترین انتقادات را در مورد تصمیمات خود نمی پذیرد ؟ آیا این رفتار بعنوان رفتار بین المللی در قرن 21 قابل قبول است ؟      

دولت آمریکا و شخص باراک اوباما باید هرچه سریعتر حملات هواپیماهای بدون سرنشین سیا را در دیگر کشورها متوقف کند . آنها ارزش های آمریکا را به سخره گرفته اند و بدیهی است که نه تنها امنیتی برای ما به ارمغان نمی آورند بلکه دستاوردشان خشونت و بازگشت این جنایات به داخل آمریکاست . 


انتهای پیام / 
برچسب ها: دولت ، امریکا ، هواپیما ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار