رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه مطبوعاتی با همتای فیلیپینی خود گفت: روسیه حرکت به سوی جلو را در مسئله اوکراین انتخاب نکرد و ما به همین علت تصمیم گرفتیم تحریمهای اضافی علیه مسکو اعمال کنیم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الجزیره، این شبکه لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا بر ادامه همکاری امنیتی  با دولت فیلیپین تاکید کرد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت :تحریم‌های جدید امریکا علیه روسیه امروز اعلام می‌شود.

اوباما در نشست خبری مشترک با همتای فیلیپینی خود در مانیل افزود: ما از تلاش ها برای صلح در فیلیپین حمایت می کنیم. پیمان دفاع مشترک با فیلیپین یکی از قدیمی ترین و قویترین این پیمان ها در منطقه است. 

وی خاطر نشان کرد: توافقنامه پایان شورش در جنوب فیلیپین زمینه را برای توسعه و تقویت روابط خارجی این کشور فراهم می کند. ما در همه زمینه ها به ویژه در زمینه امنیتی به همکاری مشترک با دولت فیلیپین ادامه خواهیم داد. 

رئیس جمهور آمریکا گفت: ما با آسه آن و دیگر سازمان های منطقه ای بریا برقراری امنیت در منطقه همکاری می کنیم. ما برای برقراری صلح در منطقه دریای جنوبی چین تلاش می کنیم.

 اوباما رئیس جمهور آمریکا از دولت چین خواست اجازه تردد آزادانه کشتی ها را در دریای جنوبی چین بدهد. 

اوباما  افزود: ما تلاش می کنیم توان نظامی فیلیپین تقویت شود تا این کشور بتواند از خود دفاع کند. توافقنامه امنیتی با فیلیپین شامل آموزش و هماهنگی در زمینه های دفاع مشترک است. 

اوباما تاکید کرد جنگ‌های ما در یک دهه گذشته کافی است تا دیگر تمایلی برای توسل مجدد به زور وجود نداشته باشد. 

باراک اوباما گفت: چشم انداز گسترده ای برای همکاری اقتصادی با چین در صورت برطرف شدن همه موانع و مناقشه ها وجود دارد. پیام ما برای چین تحقق شراکت با این کشور به منظور اجرای قوانین بین المللی است.


وی گفت: ما امیدواریم چین اجازه تردد آزادانه کشتی ها را در دریای جنوبی چین به دور از تنش بدهد.

رئیس جمهور آمریکا دز بخشی دیگر از سخنان خود چین را قدرتی حاکم در منطقه جنوب شرقی آسیا خواند و گفت" همسایگان این کشور نیز باید بتوانند در شرایط کنونی به موفقیت و پیشرفت دست یابند."

 اوباما افزود، آمریکا در صدد مقابله یا کنترل چین نیست بلکه واشنگتن خواستار آن است که  قوانین بین المللی محترم شمرده شوند.

اوباما گفت : هدف از این تحریم‌ها واداشتن "ولادیمیر پوتین "رئیس جمهور روسیه به تغییر در محاسباتش و تغییر در تعامل با مسئله اوکراین است. ما فقط شاهد سخنانی از طرف پوتین هستیم و می خواهیم او اقدامات سازنده ای را درباره بحران اوکراین انجام دهد. روسیه حرکت به سوی جلو را در مسئله اوکراین انتخاب نکرد و ما به همین علت تصمیم گرفتیم تحریمهای اضافی علیه مسکو اعمال کنیم. 

اوباما گفت: اگر روسیه تصمیم بگیرد تنش ها را در مسئله اوکراین تشدید کند ما تحریمهایی را علیه مسکو در نظر داریم.

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه تحریم ها بر ضد روسیه امروز اعلام خواهد شد، از اعمال تحریم ها بر ضد شرکت های روسی و تجهیزات نظامی پیشرفته خبر داد.

همچنین رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد تحریم ها بر ضد روسیه درخصوص صادرات برخی کالاها به این کشور از جمله در زمینه فناوری‌های پیشرفته اعمال خواهد شد.

در همین حالرئیس جمهور فیلیپین دیدار خود با رئیس جمهور آمریکا را سازنده و تاریخی توصیف کرد و روابط دفاعی، راهبردی و امنیتی دو کشور را رو به رشد خواند.

" بنیگنو آکینو "رئیس جمهور فیلیپین به دنبال دیدار با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا که به این کشور سفر کرده است، در جمع خبرنگاران گفت: آقای رئیس جمهور شما در نطق سالانه خود در اوایل امسال، به این موضوع اشاره کردید که چطور نیروهای داوطلب و سربازان آمریکایی در نواحی آسیب دیده با قدرشناسی مواجه می شوند. امروز من تصریح می کنم که مردم فیلیپین نیز هرگز چنین لطف و دلسوزی را فراموش نمی کنند. من از طرف مردم کشورم از ایالات متحده آمریکا یکبار دیگر به علت رویکرد دوستانه اش به مردم ما، قدردانی می کنم.

دوستی و مشارکت بین کشورهای ما نه تنها در زمان های بحرانی و نیازهای فوری مشهود است، بلکه در دیگر جنبه های روابط ما آشکار است. ائتلاف دفاعی ما  بیش از شش دهه ادامه داشته است و همکاری راهبردی ما در حوزه های مختلفی گسترده است و زمینه رشد و رونق دو کشور را فراهم کرده و همبستگی مردم دو کشور را تقویت کرده است.

اوباما و من امروز باهم ملاقات کردیم تا اطمینان دهیم که رابطه ما که بر عمق آن افزوده می شود، با واقعیات و نیازهای قرن بیست و یکم منطبق است. واقعیاتی که نه تنها این دو کشور بلکه کل کشورهای جهان را تحت تاثیر قرار می دهد. 

من از اوباما به علت حمایت آمریکا از تلاش های دولت ما در مدرن سازی و  تقویت توانمندی های دفاعی خود، تقدیر می کنم.

توافق توسعه همکاری دفاعی آمریکا و فیلیپین، همکاری امنیتی ما به سطح بالاتری سوق می دهد و بر تعهد کشور ما به امنیت دوجانبه تاکید می کند و صلح و ثبات منطقه ای را تقویت می کند.

هم اوباما و هم من اتفاق نظر داشتیم که مناقشات سرزمینی در منطقه آسیا-اقیانوسیه باید به شکلی مسالمت آمیز و بر مبنای قوانین بین المللی باید حل و فصل شود.

 ما تاکید کردیم که داوری یک رویکرد آزاد و دوستانه است که در آن باید به دنبال راه حلی عادلانه و بادوام بود.  ما از مشارکت آمریکا در سازوکارهای منطقه ای نظیر آسه آن و نشست شرق آسیا استقبال می کنیم.

طوفان هایان به کل دنیا نشان داد که فیلیپین همچون دیگر کشورهای در حال توسعه تا چه حد در برابر بلایای طبیعی آسیب پذیر است. کمک های بشردوستانه و واکنش هایی که به بحران های طبیعی صورت می گیرد نیز بخشی اساسی از همکاری های ما است. همانطور که آمریکا و مردم این کشور همواره آماده بوده‌اند از ما پس از این حوادث حمایت کنند، دو کشور به سمت ادامه همکاری ها با دیگر کشورهای جهان در این حوزه ها پیش می روند. همانطور که کشور ما به کشورهای منطقه که از طوفان هایان آسیب دیده بودند، کمک کرد.

 صبح امروز ما شروعی امیدوارکننده داشتیم و درباره اینکه چطور همکاری های ما می تواند توسعه یابد، بحث کردیم. من و پرزیدنت اوباما بر اهمیت تعامل و مشارکت اقتصادی برای ادامه رشد فیلیپین و آمریکا تاکید کردیم. بر این اساس ما از حمایت دولت آمریکا از برنامه های دولت خود در خصوص چارچوب رشد اقتصادی خود تقدیر می کنیم.

آکینو  در ادامه از مشارکت 145 میلیون دلاری یواس اید (USAID) و کمک آمریکا به توسعه زیرساخت های کشورش و مبارزه با فقر تقدیر کرد. 

آکینو گفت اخیرا اداره هوانوردی آمریکا، وضعیت هوانوردی فیلیپین را مثبت ارزیابی کرده است که این امر نیز مزایایی برای هر دو کشور خواهد داشت و مسیر ترددهای بیشتر بین دو کشور را فراهم می کند.  

ما همچنین بر همکاری های دو سوی آتلانتیک تاکید کردیم که معماری منطقه ای را در قرن بیست و یکم تحت تاثیر قرار می دهد. 

وی به توافق صلح بین دولت و جبهه اسلامی مورو نیز اشاره کرد و آن را مبنای قوی برای ثبات و رشد کشور توصیف کرد. ما از کمک عمده آمریکا به روند صلح فیلیپین قدردانی می کنیم.

رئیس جمهور فیلیپین در پایان،  دیدار خود را با اوباما تاریخی و سازنده توصیف کرد و گفت رابطه دو کشور رابطه ای مترقی است که با نگاه به آینده به مسیر خود ادامه می دهد، رابطه ای که به فیلیپین امکان می دهد از چالش های پیش رو عبور کند و به مردم کشور خود و کل منطقه خدمت کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: امریکا ، اوباما ، فیلیپین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
او با ما غیر از تحریم حرفی دیگه بلد نیست
Iran (Islamic Republic of)
رحیم
۱۵:۲۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
مراقب باشیذ روسیه شمارو تحریم نکنه
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۴:۳۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
مرگ بر آمریکا
آخرین اخبار