شبکه تلویزیونی راشا تودی اعلام کرد: اعلامیه ضدیهودی منتشر شده در دونتسک جعلی است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان راشا تودی، این شبکه اعلام کرد: اعلامیه ضدیهودی منتشر شده در دونتسک جعلی است. 

به گزارش شبکه تلویزیونی راشا تودی روسیه، "آیور کروتی"، رییس بخش رسانه‌های اجتماعی این شبکه، گزارش داد: اعلامیه اخیر ضدیهودی که به نام جمهوری استقلال‌طلب دونتسک که با دولت کیف مخالف است، در بیرون کنیسه‌ای در دونتسک میان یهودیان این منطقه توزیع شده است، ساختگی و تقلبی بوده و هدف آن صرفاً تحریک احساسات و افکار عمومی جهانی علیه فعالان ضد کیف در شرق اوکراین بوده است. با این حال جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، بدون این که صحت یا سقم منابع این اعلامیه را جویا شود، به آن حمله کرده و محتوای آن را غیرقابل قبول و شنیع توصیف کرده است. 

"دنیس پوشیلین"، رئیسِ جمهوری اخیراً اعلام شده‌ی دونتسک گفت: این اعلامیه بسیار تحریک‌آمیز است. به علاوه چنین اعلامیه‌های تحیرک‌آمیزی اخیراً برضد تجار و دانشجویان خارجی نیز در دونتسک توسط افراد ناشناس منتشر و توزیع شده است. با این حال، اعلامیه اخیر علیه یهودیان بسیار ناشیانه طراحی شده بوده است. اولاً در پایین این اعلامیه که به نام من منتشر شده، لقبی که به ادعای جاعلان این اعلامیه، من آن را با آن لقب امضا کرده ام، «فرماندار مردم» بوده است و این در حالی است که من هرگز خود را به این عنوان نخوانده‌ام، زیرا هیچکس مرا انتخاب نکرده است. در ضمن، مهر جعلی که پای این اعلامیه زده شده، از مهر واقعی من، بزرگتر است، زیرا از نرم افزار «فوتوشاپ» برای جعل این مهر استفاده شده است. 

وی افزود: مزید بر علت این است که متن این نامه نیز کاملاً احمقانه است. 

آیور کروتی افزود: حتی کنفرانس ملی حامی یهودیان در روسیه و اوکراین، به جای محکومیت کورکورانه این اعلامیه، چنانکه بسیاری از رسانه‌ها و مقامات غربی دچار آن شده‌اند، اصلِ اعلامیه را جعلی و ساختگی خوانده است. بسیاری دیگر از محافل نیز توزیع این اعلامیه‌ی تحریک‌آمیز را حقه‌ای ناجوانمردانه علیه دست‌کم نیمی از مردم دونتسک دانستند، زیرا جاعلان این اعلامیه با توزیع آن در میان یهودیان این منطقه تلاش کرده‌اند مخالفان کیف و طرفداران روسیه را در دونتسک، مشتی متعصب یهودی‌ستیز جلوه دهند. شایان ذکر است که متن این اعلامیه از سناریوی تئاتر برادران استروگاتسکی در دوران شوروی سابق اقتباس شده است که جعلی بودن آن را بیش از پیش برملا می‌سازد. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار