قائم‌مقام صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان و عشایر مازندران با تاکید بر اینکه در مازندران 241 کارگزاری این بیمه وجود دارد،گفت: 27 نمایندگی به تعاونی‌ها تولید و مابقی نیز به دهیاران ارائه شده است.

ایران‌دوست در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری با بیان اینکه بسیاری از کشاورزان و روستاییان از این بیمه اطلاع‌ ندارند،افزود:علی‌رغم اینکه این مجموعه از سال 85 تشکیل شده است اما هنوز نتوانسته است به پوشش بیمه‌ای همه کشاورزان اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه براساس این طرح کشاورزانی که پس از 15 سال حق بیمه به 65 سالگی می‌رسند بازنشسته شده و مستمری می‌گیرند، تصريح کرد:در حالت دوم این افراد در صورتی که از کار افتاده شوند مجددا مستمری دریافت می‌کنند.

قائم‌مقام صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان و عشایر مازندران با بیان اینکه حق بیمه این بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر از 112 هزار تومان تا 350 هزارتومان برای هرسرپرست خانوار است،گفت:این طرح برای جوانان روستایی می‌تواند آتیه‌ای خوب تامین کند.

ایران‌دوست افزود:براساس قرارداد با وزارت کشور کارگزاری بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر به تعاونی‌ها تولید روستایی و عشایر واگذار شده است که در کنار افزایش نيافتن نیروی انسانی برای دولت بتواند با کوچک کردن دولت بیشترین خدمات را ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون چهار شهر در کشور توانسته‌اند جشن پوشش بیمه‌ای را برگزار کنند،تصريح كرد:در این چهار شهر هیچ کشاورز،روستایی و عشایری بدون بیمه نیست.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: بیمه ، روستا ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.