وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو از مقامات جدید کیف می خواهد تا جنگ بر ضد مردم خود را متوقف کنند و به توافقنامه حل بحران پایبند باشند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به  نقل از ریانووستی ،  وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد مسکو از مقامات جدید کیف می خواهد تا جنگ بر ضد مردم خود را متوقف کنند و به توافقنامه حل بحران که اواخر ماه فوریه بین مخالفان و "ویکتور یانوکوویچ" رئیس جمهور مخلوع این کشور منعقد شد ، پایبند باشند.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد : « ما خواستار آن هستیم که رهبران میدان استقلال که رئیس جمهور قانونی این کشور را سرنگون کردند ، جنگ بر ضد مردم خود را متوقف کنند و به همه تعهداتشان در توافقنامه 21 فوریه پایبند باشند.»

مناطق شرقی اوکراین طی هفته های گذشته شاهد بسیج شدن فعالان طرفدار روسیه شده است. فعالان طرفدار روسیه در این مناطق برگزاری یک همه پرسی درباره وضعیت این مناطق را ، مشابه آنچه در شبه جزیره کریمه صورت گرفت ،  خواستار هستند.

طی چند روز گذشته ، مخالفان به ساختمان های دولتی در بسیاری از شهرها از جمله دونتسک ، خارکوف ، لوگانسک و اسلاویانسک حمله کردند. روز گذشته نیروهای نظامی اوکراین عملیات ویژه ای در شهر اسلاویانسک بر ضد طرفداران فدرالی شدن این کشور آغاز کردند.

پیشتر واحد ویژه آلفای سرویس امنیتی اوکراین از حمله به ساختمان های اشغال شده توسط تظاهرکنندگان در شهر دونتسک و لوگانسک خودداری کرد. نیروهای ضد شورش دونتسک سپس اعلام کردند از خواسته‌های معترضان حمایت می کنند.


انتهای پیام/ 
برچسب ها: روسیه ، توقف ، جنگ ، مردم ، اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار