نماینده دائم روسیه در شورای امنیت سازمان ملل پس از جلسه مشورتی شورای امنیت در باره اوکراین گفت که غرب باید از شعله‌ور ساختن آتش جنگی داخلی در اوکراین پرهیز کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، به نقل از روسیا الیوم، "ویتالی چورکین" نماینده دائم روسیه در شورای امنیت پس از جلسه مشورتی شورای امنیت  که در مورد بررسی اوضاع اوکراین برگزار گردید گفت : غرب باید از شعله‌ور ساختن جنگی داخلی در اوکراین پرهیز نماید . وی همچنین درباره تضعیف شانس نشستی چهارجانبه برای حل بحران اوکراین در حالی که در جنوب شرق این کشور از زور برضد معترضان استفاده می‌گردد، هشدار داد.

وی گفت : حامیان غربی معترضان در میدان استقلال کییف باید این افراد را که از تحت کنترل خارج شده‌اند ،‌محدود نمایند و آنان را مجبور سازند تا از نئونازی‌ها و تندروهای دیگر جدا شوند  ؛ و نیز بکارگیری نیروهای مسلح را برضد ملت اوکراین متوقف سازند و مذاکرات ملی و واقعی را با مشارکت همه مناطق در این کشور براساس برابری به منظور اجرای سریع اصلاحات برگزار نمایند.


نماینده روسیه در شورای امنیت همچنین گفت : ما با برگزاری نشستی با مشارکت "سرگئی لاوروف"  وزیر خارجه روسیه و  "جان کری" همتای آمریکایی  وی و "کاترین اشتون" نماینده عالی اتحادیه اروپا و "آندریه دیشیتسا آملین" وزیر خارجه موقت اوکراین موافقت نمودیم و این نشست‌ها در انجام گفتگوهای سیاسی گسترده در اوکراین نقش خواهند داشت و راهی برای حل سیاسی بحران در این کشور به‌شمار می‌روند.

وی سپس گفت : اگر عملیات نظامی در جنوب شرق اوکراین آغاز شود احتمال برگزاری این نشست کم خواهد شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار