اگر به سفرهای دریایی می‌روید مراقبت از پوست و موی خود را فراموش نکنید، این راهکار‌ها از آسیب‌ دیدن پوست و موی شما جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران به افرادی که به مسافرت‌های ساحلی و در کنارهٔ دریا‌ها رفته‌اند توصیه می‌کنند به همراه خود آب آشامیدنی سالم داشته باشند و نیز اینکه حتی در صورت عدم احساس تشنگی در هنگام شنا و یا قدم زدن در ساحل دریا آب بنوشند.

گفتنی است، پزشکان استفاده از کرم‌های ضد آفتاب با spf ۱۵ به بالا را مقاوم در برابر اشعه‌های uva و uvb باشد را به افراد توصیه می‌کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، در هنگام شنا کردن و یا تعریق زیاد بدن هر ۴۰ الی ۸۰ دقیقه و نه هر دو ساعت یک بار باید ضد آفتاب را تجدید نمود.

پژوهشگران مصرف آب یخ و یا شیر به صورت تازه را به ویژه در مسافرت‌های دریایی و یا در کنار سواحل دریا به لحاظ مشکلات سلامتی به افراد توصیه نمی‌نمایند.

پژوهشگران برای حفظ سلامت در هنگام سفرهای دریایی مصرف میوه و سبزیجات تازه در رژیم غذایی را به افراد توصیه می‌کنند، به نحوی که نیمی از بشقاب غذای هر فرد در هر وعده باید از میوه و سبزی و به ویژه غلات سبوس‌دار پر شده باشد.

با رعایت این نکات افراد از بروز مشکلات گوارشی در این سفر‌ها ایمن خواهند بود.


انتهای پیام/
برچسب ها: دریا ، سفر ، ضدآفتاب ، خورشید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار