برجسته‌ کردن آنچه در "فرهنگ" عامیانه کشورمان داریم قطعا بر "فرهنگ" تاثیرگذار است.

نوید دهقان، شاعر در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: هنگامی که یک ملت صاحب "فرهنگ" باشد کار در زمینه فرهنگ آسانتر می‌شود بر روی فرهنگ عامیانه کشور باید سرمایه‌گذاری صورت بگیرد.

وی افزود: در زمینه‌های ادبیات، موسیقی و سایر هنرها توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تبلیغ و بر روی فرهنگ عامیانه (فولکلور) سرزمینمان تمرکز شود برجسته‌ کردن آنچه در فرهنگ عامیانه کشورمان داریم قطعا بر فرهنگ تاثیرگذار است.

این شاعر ادامه داد: همیشه یک مطلبی به عنوان تهاجم فرهنگی بیان کرده‌اند که این موضوع درست نیست" فرهنگ" تهاجم نمی‌کند آنچه با آن روبه‌رو هستیم تهاجم بی‌فرهنگی است.

دهقان تصریح کرد: بی‌فرهنگی توسط رسانه‌های غربی تبلیغ می‌شود و تنها راه مقابله با آن پرداختن به فرهنگ خودی است و در زمینه ادبیات نگرانی‌ها خیلی کمتر است.

این شاعر عنوان کرد: در زمینه ادبیات، غنی‌ترین گنجینه را در بین تمام کشورهای جهان داریم، قلل ادبی از رودکی تا نیما‌یوشیج و شهریار شوخی نیست و متاسفانه دستگاه‌هایی که کار تبلیغ در این زمینه را بر عهده دارند این کار را انجام نمی‌دهند.

وی بیان کرد: مردم با شعر بسیار بیگانه هستند و آشنایی با شعر باید از دبستان شروع و این کار به طور سیستماتیک انجام شود در کتاب‌های درسی دبیرستان ضعیفترین شعر سعدی گنجانده می‌شود و دود این کج سلیقگی‌ها به چشم فرهنگ می‌رود.

این شاعر خاطرنشان کرد: کلاس‌های ادبیات پس از ورزش و هنر برای خالی نبودن جایگاه است و هیچ نقطه درخشانی از این گنجینه را نشان نمی‌دهند و این مسئله ضایعاتی را برای ادبیات به وجود آورده و خواهد آورد.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرهنگ ، عامیانه ، کتاب ، رودکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.