استاد فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه تهران گفت: همکاری متقابل دولت و مردم در تمامی ابعاد جامعه، محقق کننده شعار سال است.

ˈعابدین مؤمنیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به شعار سال 93 اظهارکرد: نامگذاری امسال مقام معظم رهبری حاکی از زیربنایی بودن مقوله های اقتصاد و فرهنگ در جامعه است که اساس زندگی اجتماعی را تشکیل می دهند.

وی گفت: از آنجایی که طی سنوات گذشته با فشارها و تحریم های دشمنان مواجه بوده ایم، مقوله اقتصاد از اهمیتی دوچندان برخوردار است.

مؤمنی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با مساله تحریم ها مواجه بوده ایم و چه خوب بود از ابتدای شکل گیری انقلاب با یک عزم ملی برای دستیابی به اقتصاد بر مبنای آموزه های اسلامی تلاش می شد.

وی ادامه داد: سهل انگاری ها در این زمینه کار را به جایی رسانید که مقام عظمای ولایت بر مساله اقتصاد تاکید مؤکد دارند و از اقتصاد مقاومتی به عنوان شیوه ای برای ناکارآمد کردن حربه های شوم دشمنان یاد می کنند.

استاد فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه تهران با اشاره به تاکید معظم له بر ˈاقتصاد درون زاˈ، آن را بکارگیری توانمندی های داخل کشور با تکیه بر عزم ملی و مدیریت جهادی برشمرد و خاطرنشان کرد: بحمدالله در بخش های مختلف اقتصادی از توانمندی های بالایی برخورداریم که دستیابی به این مهم را امکانپذیر می کند.

وی تصریح کرد: قطعاً شکوفایی سرمایه گذاری و تمامی بخش های اقتصاد کشور، مستلزم حمایت دولت و همراهی مردم است.

مؤمنی با تاکید بر لزوم اولویت بندی مسائل جامعه از سوی دولت، یادآور شد: بطور نمونه بسیاری از سرمایه های مردمی در بخش های غیر اولویت دار بکار می افتد و آنطور که باید در پیشرفت جامعه و رسیدن به اهداف مؤثر نیست.

وی با اشاره به ˈمدیریت جهادیˈ مدّنظر رهبری بیان کرد: جهاد به معنای بکارگیری نهایت تلاش از سوی افراد است و اگر در تمامی بخش ها با انگیزه الهی تلاش کنیم، موفقیت دست یافتنی است.

استاد دانشگاه تهران اضافه کرد: فرهنگ زیربنای جامعه و انسان ساز است و توجه به جنبه های عالی دین در اعتقادات و ارزش ها ما را به اهداف نزدیک تر می کند.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات جامعه توجه به منافع شخصی و توجه نکردن به منافع جامعه است؛ در صورتی که اگر جامعه قوی، عزیز، سربلند و آباد باشد، از لحاظ فردی نیز می توان در جنبه های مختلف ارتقاء یافت.

مؤمنی در خاتمه تصریح کرد: اولویت قرار دادن مباحث اجتماعی و نه فردی، موجب غنا و پیشرفت جامعه و در نتیجه غنای افراد است و تحقق منویات رهبری را امکانپذیر می کند./س


برچسب ها: دولت ، مردم ، شعار ، رهبری ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.