مدیر پایانه مرز بین المللی مهران از تردد دو میلیون و 250 هزار گردشگر مذهبی ایرانی، عراقی و دیگر کشورهای اسلامی در سال گذشته از این مرز خبرداد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ محمود ساریان با اعلام این خبر گفت: این میزان تردد در مقایسه با سال 91، نزدیک 25 درصد رشد نشان می دهد.
بگفته مدیر پایانه مرز بین المللی مهران همچنین در روزهای تعطیل نوروز امسال بیش از 201 هزار زائر مکان های مذهبی عراق و ایران از پایانه مرزی مهران تردد کردند که از این تعداد مسافر نزدیک به 90 درصد اتباع ایرانی و 10 درصد بقیه از دیگر کشورهای مسلمان بودند.
وی افزود: تردد زوار از مرز بین المللی مهران تنها به صورت کاروانی بوده و تردد انفرادی به هیچ عنوان در این پایانه مرزی انجام نمی شود.
ساریان بیان کرد: پایانه مرزی مهران روزانه به طور میانگین در تعطیل نوروز پذیرای بیش از 13 هزار زائر و مسافر بوده است.
مدیر پایانه مرزی مهران گفت: نزدیک به چهار هزار دستگاه اتوبوس کار جا به جایی مسافران و زائران ایرانی و خارجی را به مناطق مختلف کشور عهده دار بوده است.
وی اضافه کرد: با توجه به تدابیر و امکانات اندیشیده شده اکنون تردد در مرز بین المللی مهران در مقایسه با سال های گذشته از راحتی و آسانی بیشتری برخوردار شده است.
ساریان یادآور شد: مرز بین المللی مهران از همان آغاز فروپاشی رژیم بعث صدام تاکنون امن ترین خروجی های جمهوری اسلامی ایران به کشور عراق محسوب می شود.
پایانه مرزی مهران در فاصله 100 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام مهمترین و پرترددترین کانون سفر زائران ایرانی به عتبات عالیات عراق است.
 
 
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.