دادگاهی در بحرین 7 معترض بحرینی را به ۱۵ سال زندان محکوم کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه پرس تی وی، با افزایش فشار روی مخالفان در بحرین دادگاهی در این کشور 7 معترض بحرینی را به ۱۵ سال زندان محکوم کرده است.

به گفته یک مقام قضایی بحرینی در روز یک شنبه (۱۷ فروردین) این معترضان به اتهام حمله به پلیسی بحرینی در روستای دیاه در نزدیکی منامه طی تظاهراتی در سال ۲۰۱۲ محکوم شده‌اند.

محکومیت این افراد آخرین مورد از احکام سختگیرانه‌ای است که علیه معترضان در این کشور حاشیه خلیج فارس رقم خورده است.

دادگاهی در منامه در تاریخ ۲ آوریل ۹ نفر، از جمله چند نوجوان را به دلیل حمله به پلیس در طول تظاهرات ضد دولتی به تحمل دوره‌های پنج تا ۱۰ ساله برای هرکدام محکوم کرد.

این دادگاه گفت این معترضان در بین ۳۰ نفر مرد نقاب داری بودند که گفته می‌شود در ماه مارس سال گذشته به ماشین گشت نیروهای پلیس در روستای نویدرات کوکتل مولوتوف پرتاب کرده‌اند.

هزاران معترض دموکراسی خواه از اواسط فوریه ۲۰۱۱ تظاهرات متعددی در خیابان‌های بحرین برگزار کرده و خواستار کنار گیری خانواده سلطنتی آل خلیفه از قدرت شده‌اند.

نیروهای عربستان سعودی و امارات متحده عربی ۱۴ مارس ۲۰۱۱ به منظور کمک به دولت بحرین جهت سرکوب معترضان صلح جو به این کشور حمله کردند.

ده‌ها بحرینی از زمان آغاز خیزش در این کشور کشته و صدها تن نیز بدست نیروهای رژیم زخمی و زندانی شده‌اند.

سازمان عفو بین الملل در فوریه ضمن محکوم کردن «سرکوب بی‌وقفه» معترضان ضد رژیم در این کشور سلطنتی حاشیه خلیج فارس، نیروهای امنیتی این کشور را به دلیل توسل مکرر به «شدت عمل بیش از حد برای خاموش کردن اعتراضات ضد دولتی» مورد انتقاد قرار داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: دادگاه ، بحرین ، معترض ، زندان ، محکوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار