یک کارشناس امور اجتماعی گفت: امروزه آزمون بخشی از زندگی انسان‌ها شده به طوری که برنامه‌ریزی برای این امتحانات باعث سرافرازی ما در آینده خواهد شد.

محدثه شهرانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: امروزه امتحان و آزمون قسمتی از زندگی ما شده که این امتحانات نه تنها در مدرس بلکه برای ورود به دانشگاه و استخدام در ادارات و حتی برای یادگیری مهارتی چون رانندگی باید در امتحان شرکت کنیم، بنابراین آشنایی با آزمون و نحوه شرکت در آنها امری مهم است.
 
این کارشناس امور اجتماعی افزود: نگاه به ما و رفتار اطرافیان باعث شده که استرس و اضطرابی در ما ایجاد شود که این عامل سبب عدم موفقیت ما می‌شود.
 
این کارشناس امور اجتماعی افزود: نگاه ما به امتحان و همچنین رفتار اطرافیان باعث شده استرس و اضطرابی در ما ایجاد شود که این عامل عدم موفقیت ما در آزمون پیش روی ما خواهد بود.
 
وی ادامه داد: خانواده‌هایی که فرزندشان را از آزمون‌های بزرگ نترسانند و حتی باعث تشویق آنان به انجام کارهای سخت و دشواری مثل امتحانات بزرگ گردند جزو خانواده‌های موفق جامعه محسوب شده و افراد این خانواده‌ها نه تنها امتحان را دردسر و مانع بزرگ نمی‌بینند بلکه این آزمون را فرصتی برای اثبات توانایی‌ها و مهارت‌های خود می‌دانند.
 
شهرانی تصریح کرد: آگاهی از جنبه‌های مختلف امتحان یکی از ضرورت‌های لازم جهت آماده شدن در آن امتحان است که اگر انسان از هدف امتحان و جنبه‌های مختلفی که برای وی بیشتر کاربرد دارد اطلاعات لازم را داشته و همچنین از نقاط ضعف و قوت خود در برابر منابع آن آزمون آگاهی داشته باشیم درصد موفقیت ما، بالاتر خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: آشنایی با روش های مطالعه و یادگیری، به فراگیری عمیق‌تر درس‌ها کمک کرده و باعث این شده که درس ها در حافظه بلندمدت‌مان فرو رفته و در زمان امتحان آنها را فراموش نخواهیم کرد.
 
محدثه شهرانی در پایان خاطرنشان کرد: بیدار ماندن در شب امتحان نه تنها هیچ سودی نداشته بلکه باعث کاهش سرعت عمل و حضور ذهن در روز  امتحان شده که این امر ممکن است سبب شکست در امتحان و تباه شدن آینده‌مان گردد.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: کار ، سخت ، انسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار