گزارش های جهانی نشان می‌دهند که در سه دهه اخیر، موارد ابتلا به ایدز به شدت افزایش یافته و بیش از سی میلیون نفر در جهان بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

حمیداله سلطانی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: اگرچه در یک دهه اخیر میزان شیوع و بروز بسیاری از بیمار‌های عفونی و مرگ و میر ناشی از آنها کاهش یافته است، اما بروز و گسترش بیماری‌های باز پدید و نو پدید عفونی، مشکلات بیشتری را به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه بیماری ایدز از جمله مهمترین بیماری‌های نوپدید است، تصریح کرد: این بیماری از حدود 35 سال پیش به بعد شیوع بسیار زیادی در سراسر جهان یافته است و تقریباً در تمامی کشورها به عنوان یک مشکل بهداشتی و درمانی محسوب می‌شود.

سلطانی تاکیدکرد: گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که در سه دهه اخیر، موارد ابتلا به ایدز به شدت افزایش یافته و بیش از سی میلیون نفر در جهان بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

وی گفت: انتقال از مادر به جنین،‌ اعتیاد تزریقی و استفاده از لوازم تیز و برنده آلوده، مهمترین راههای انتقال ویروس اچ آی وی و بیماری ایدز درجهان بوده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: ایدز ، عفونت ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.