"فرانک والتر اشتاین مایر" وزیر خارجه آلمان انتخاباتی آزاد و شفاف در افغانستان را آغاز سیاسی جدید ارزیابی کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ وزیر امور خارجه آلمان در گفتگو با روزنامه "اوزنابروکر سایتونگ" بیان کرد  که انتخابات سال 2014 می تواند برای افغانستان یک  چهار راه باشدو گفت اگر افغان‌ها بتوانند در یک انتخابات آزاد و شفاف رئیس جمهور جدید کشور خود را انتخاب کنند می توانند راه را برای یک شروع جدید سیاسی و تصمیمات مهم برای آینده این کشور باز کنند.

"فرانک والتر اشتاین مایر" همچنین  افغان‌ها را از حمایت های آلمان از افغانستان اطمینان داده وگفت آلمان  افغانستان را تنها نمی‌گذارد .

وی افزود :ما آماده ایم تا بعد از پایان عملیات نیروهای بین المللی ایساف و بازگشت نظامیان خود از این کشور در اواخر سال 2014 باز هم به افغانستان کمک کنیم. همزمان دولت آلمان بر این مسئله تاکید دارد که دولت جدید افغانستان اصلاحات مد نظر جامعه بین المللی را که یک رهبری خوب و مبارزه با فساد از اولویت های آن است در پیش گیرد.

اشتاینمایر افزود دولت آلمان دولت آینده افغانستان را به اجرای اصلاحاتی که قول آن را داده است مانند مبارزه با فساد ترغیب می کند

اشتاین مایر همچنین تاکید کرد که ماموریت آلمان در افغانستان سال‌هاست که بیشتر صورت غیر نظامی به خود گرفته است.  وی افزود بازسازی این کشور، آموزش و خلق چشم اندازهای اجتماعی و اقتصادی برای انسان ها از اهداف آلمان است . همچنین ذر صورتی که افغانستان این را بخواهد و در این راستا پیش شرط های سیاسی و قانونی را مطرح کند، آلمان در چهار چوب عملیات آموزشی و مشاوره بین المللی در افغانستان  فعالیت خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار