فايننشال تايمز گزارش داد

ميزان "بيکاري" آمريکا با منطقه يورو يکسان است

یک گزارش تحلیلی جدید نشان می‌دهد، سطح بیکاری در آمریکا و انگلیس روندی مشابه داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از فایننشال تایمز، گزارش تحلیلی موسسه اعتبارسنجی سوئیس (سی اس) نشان می‌دهد، با در نظر گرفتن تعداد فزاینده نیروی کار فعال در منطقه یورو و روند نزولی افراد مایل به کار در آمریکا، سطح بیکاری در منطقه یورو و آمریکا یکسان است.

در این گزارش با استناد به نمودارهای مربوط به میزان اشتغال در آمریکا و اروپا نتیجه‌گیری شده است که تمایل اروپایی‌ها برای کار کردن رو به افزایش است، در حالی که آمریکایی‌ها تمایل کمتری برای وارد شدن در بازار کار دارند.

این روند، تفسیری منفی در آمریکا دارد، چون آمریکایی‌ها به علت کمبود فرصت‌های شغلی تلاش برای پیداکردن کار را رها می‌کنند.

این گزارش از نقطه نظر سرمایه‌گذاری، می‌تواند برای منطقه یورو که مردم تمایل بیشتری برای کارکردن دارند، مثبت باشد اما برای آمریکا که تمایل به کار کردن رو به کاهش است،‌ منفی باشد.

بانک‌های مرکزی معتقدند تغییرات مربوط به میزان مشارکت در نیروی کار صرفا موقت است و بهبود اقتصاد مجددا بیکاران را به تلاش برای پیدا کردن کار ترغیب خواهد کرد.

حتی در آن صورت، ارقام بیکاری با در نظر گرفتن میزان مشابه مشارکت در نیروی کار، حاکی از فشارهای ضد تورمی مشابه بر سطح دستمزدها در آمریکا و منطقه یورو است که عمدتا ناشی از تعداد کارگران است (گرچه عوامل دیگر از قبیل ارز و سرمایه نیز در چشم‌انداز تورم بسیار حائز اهمیت هستند).

انتهای پیام/

برچسب ها: بیکاری ، آمریکا ، منطقه ، یورو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار