مقامات آمریکا روز شنبه اعلام کردند شمار افرادی که در این کشور از مزایای بیکاری محرومند طی دو ماه اخیر 576 هزار نفر افزایش پیدا کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس ؛‌ بر اساس آماری که «دفتر آمار کار» منتشر کرد، شمار افرادی که در آمریکا از مزایای بیکاری برخوردار نیستند دو ماه پیش برابر با یک میلیون و 300 هزار نفر بود. این در حالی است که این رقم روز شنبه برابر با حدود یک میلیون و 900 هزار نفر اعلام شد.

اعلام این موضوع در حالی است که بیش از چهار میلیون کارگر آمریکایی طی 26 هفته گذشته به دنبال پیدا کردن شغل بوده اند. این آمار شامل میلیونها آمریکایی نمی شود که از روی ناامیدی، تلاش برای پیدا کردن کار را کنار گذاشته اند.

«کمیته بازارهای باز» بانک مرکزی آمریکا طی گزارش خود از این شرایط ابراز ناخرسندی کرد. این کمیته همچنین اعلام کرد در صورتی که نرخ بیکاری در آمریکا به پایین تر از شش و نیم درصد برسد، بانک مرکزی این کشور سیاستهای پولی خود را تسهیل خواهد کرد.

در گزارش «کمیته بازارهای باز» بانک مرکزی آمریکا در این باره آمده است: حداکثر میزان بیکاری به واسطه عوامل غیر پولی که ساختار و پویایی های بازار کار را تحت تاثیر قرار می دهد، تعیین می شود. این عوامل ممکن است در طول زمان تغییر کند و به شکلی مستقیم قابل اندازه گیری نباشد.

در ادامه گزارش این کمیته آمده است: به همین علت بهتر است از تعیین یک هدف ثابت برای اشتغال خودداری کرد. بر اساس گزارش منتشر شده از سوی «دفتر آمار کار»، طی دو ماه اخیر در آمریکا تنها 113 هزار شغل خارج از بخش کشاورزی در این کشور ایجاد شده است. این در حالی است که جامعه آمریکا به 500 هزار فرصت شغلی خارج از بخش کشاورزی نیاز دارد. 

بنا بر این گزارش ، شمار بیکاران در آمریکا هم اکنون برابر با 10 میلیون و 200 هزار نفر است که از این میان، سه میلیون و 600 هزار نفر به مدت طولانی بیکار بوده اند. همچنین از میان این افراد، دو میلیون و 600 هزار نفر هیچ نوع مزایای بیکاری دریافت نمی کنند، اما همچنان آماده به کار هستند. به علاوه از میان جمعیت شاغل آمریکا، هفت میلیون و 300 هزار نفر دارای شغل های پاره وقت هستند و تا کنون نتوانسته اند شغل تمام وقت برای خود فراهم کنند.

در آمارهای منتشر شده همچنین آمده است شمار افرادی که برای نخستین بار تقاضای دریافت مزایای بیکاری می کنند به 336 هزار نفر در هفته رسیده است. این رقم در مقایسه با متوسط هفته های گذشته حدود سه هزار مورد کاهش پیدا کرده است.در مجموع می توان گفت آمارهای فوق، فشار بر جمهوریخواهان آمریکا را که تا کنون بارها با ادامه پرداخت مزایای بیکاری مخالفت کرده اند، به شدت تحت فشار قرار می دهد.

«هری رید» رهبر جناح اکثریت سنا تا کنون دو بار خواستار رای گیری در خصوص قوانینی شده است که بر اساس آن، پرداخت مزایای بیکاری به بیکاران ادامه پیدا خواهد کرد. این در حالی است که نمایندگان جمهوریخواه از تحقق این اقدام جلوگیری به عمل آورده اند. 

همچنین کارشناسان اقتصادی اعلام کردند کاهش نرخ بیکاری تنها زمانی خوشایند است که از شمار بیکاران کاسته و به شمار افراد شاغل افزوده شود. این در حالی است که در آمریکا، کاهش نرخ بیکاری همراه با کاهش امید بیکاران به پیدا کردن شغل و صرف نظر کردن از تلاش در این خصوص است.

بر اساس نظرسنجی اخیر موسسه «گالوپ»، 25 درصد از مردم آمریکا عقیده دارند بیکاری بزرگترین مشکل این کشور است. 20 درصد از مردم آمریکا نیز عقیده دارند مشکلات اقتصادی از لحاظ اهمیت در رتبه دوم قرار دارد.


انتهای پیام /
برچسب ها: بیکاری ، اروپا ، مزایا ، میلیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار